Általános Szerződéses Feltételek

Mielőtt lezárja rendelését, kérjük figyelmesen olvassa el ezen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja jelen ÁSZF tartalmát! Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe a Szolgáltató által üzemeltetett mozaik.info.hu webáruház szolgáltatásait, ha az alábbi általános szerződéses feltételek minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

A Szolgáltató adatai, elérhetősége:
Név: Imosoft Kft
Cím: 6720 Szeged, Somogyi u. 19.
Cégjegyzékszám: 06-09-000295
A bejegyző bíróság megnevezése: Szegedi Törvényszék Cégbírósága
Adószám: 10326996-2-06
Telefon: +36 62 554 660
Email: rendeles@mozaik.info.hu

Tárhelyszolgáltató adatai:
Cégnév: Zengo Kft.
Székhely: 6721 Szeged, Szent István tér 10.
Cégjegyzékszám: 06-09-010660
Adószám: 13748742-2-06
Telefonszám: +36 62 202 039
E-mail cím: office@zengo.eu
Honlap: zengo.eu

A tárhelyszolgáltató végzi a webshop karbantartását, továbbá a honlap és az ahhoz kapcsolódó adatok tárolásához szükséges tárhely biztosítását.

1. Alapvető rendelkezések

1.1. Szerzői jogi rendelkezések

Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. A weboldalt, mint szerzői jogi művet megilleti a szerzői jogi védelem, melyre az 1999. évi LXXVI. törvény az irányadó.

A Szolgáltató bármikor jogosult a jelen ÁSZF-et módosítani, amely módosítás a Honlapon történő közzététellel válik hatályossá.

A jelen ÁSZF-re és a Felek között létrejött jogviszonyra a magyar jog szabályai az irányadók. Ha valamely rendelkezés jogszabályba ütközik, érvénytelen vagy végrehajthatatlan, az nem érinti a többi rendelkezés jogszerűségét, érvényességét és végrehajthatóságát.

1.2. ÁSZF hatálya, elfogadása

A Szolgáltató és az Ön, mint Vevő( továbbiakban: Vevő) között létrejövő szerződés tartalmát - a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett - a jelen Általános Szerződéses Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Vevő a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. Ön, mint Vevő jelen ÁSZF rendelkezéseit a vásárlás során vagy a regisztrációs felületen található jelölő négyzet kipipálásával fogadja el. Ennek alapján jelen rendelkezések a Szolgáltató és a Vevő között létrejövő szerződések részévé válnak. A Vevő erre vonatkozó nyilatkozatát, és annak időpontját a Szolgáltató elektronikusan tárolja. A Vevő által elfogadott, alábbi feltételekkel szabályozott szerződés az eKertv. szerint távollevők között létrejött szerződésnek minősül, melyet a Szolgáltató nem iktat. Felek külön írásbeli szerződést nem kötnek egymással.

A webáruház szolgáltatása Magyarország területére irányul. Szolgáltató nem vállal felelősséget a Weboldal üzemeltetésével vagy használatával kapcsolatban keletkezett közvetlen vagy közvetett károkért - beleértve a számítógépes vírusok vagy ún. "spam"-ek által okozott károkat, elmaradt hasznot, adatvesztést, a használat kieséssel kapcsolatos károkat.

A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.

2. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A Szolgáltató a honlapon a megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban ad tájékoztatást. Szolgáltató megrendelheto szolgáltatásként biztosítja a termék kiszállítását. Vásárlás esetén a honlapon szereplő árat kell megfizetni. Az esetlegesen előforduló hibákért a Ptk.-ban rögzített (2013. évi V. törvény) rendelkezések irányadóak.

3. Regisztráció

A megrendelések leadása a mozaik.info.hu internetes áruházban nincs regisztrációhoz kötve. Vevő felelőssége, hogy a vásárlás folyamán megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen ezen adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék.

Amennyiben a Vevő a vásárláskor él a regisztráció lehetőségével, az ezzel kapcsolatos információk az egyéb rendelkezések között találhatók.

A Szolgáltató által , a Tárhelyszolgáltatón keresztül működtetett internetes honlapok vagy szolgáltatási rendszerek a Vevő aktivitásáról adatokat gyűjthetnek, ami nem kapcsolható össze a Vevő által a regisztrációkor megadott egyéb adatokkal. Erről részletesen az Adatkezelési szabályzatban olvashat.

4. Vásárlás

A termék(ek) kosárba tételét követően a "megrendelés" gomb megnyomásával a Vevő ajánlatot tesz, mellyel fizetési kötelezettsége keletkezik, A Szolgáltató szintén elektronikus úton visszaigazolást küld a Vevő részére. Amennyiben a visszaigazolás nem érkezik meg 48 órán belül, a fogyasztó mentesül az ajánlati kötöttség alól (kivéve ezen ÁSZF 11.3. pontjában meghatározott esetekben). A szerződés nyelve magyar.

A www.mozaik.info.hu oldalon üzemelő webshop árai forintban értendő bruttó (az áfát tartalmazzák) árak, amelyek magyarországi számlázási és szállítási cím esetén érvényesek. A hatályos jogszabályok alapján az Európai Unió más országaiból nem adóalany által történő rendelés esetén a termékekre a célország forgalmiadó-kulcsait kell alkalmaznunk, így a végleges bruttó árak eltérőek lehetnek. Ilyen esetben a rendelés véglegesítése előtt e-mailben felvesszük a kapcsolatot a megrendelővel. A Szolgáltató az árak változtatásának jogát fenntartja.

A számlázást minden esetben az Imosoft Kft végzi.

5. Fizetés

Magánszemély, mint Vevő számára kizárólag utánvéttel történő megrendelés biztosított. A rendelés ellenértékét a futártól történő átvételkor készpénzben vagy bankkártyával lehet kifizetni.

Intézmény, mint Vevő esetén átutalással, csekkel, utánvéttel ( készpénz vagy bankkártya) történhet a végösszeg kiegyenlítése.

A fizetendő végösszeget a megrendelés összesítője és a visszaigazoló levél tartalmazza.

6. Elővásárlás

A raktárkészleten nem lévő, illetve új kiadású kiadványok mellett feltüntetett dátumok- melyek a termék elérhetőségére vonatkoznak- tájékoztató jellegűek, ezek változtatási jogát a Szolgáltató fenntartja.

A raktáron nem levő könyvet a Szolgáltató előrendelésként rögzíti, és annak megérkezését követően postázza. Ha a rendelésében raktárkészleten levő és hiányzó könyv is van vegyesen, a Vevő a megjegyzés rovatban tüntesse fel, hogy a könyveket egy csomagban, a hiányzó könyvek megjelenése után kívánja megkapni. Ellenkező esetben a hiányzó könyvek a megjelenést követően, külön postaköltség felszámításával kerülnek kézbesítésre. Amennyiben van olyan megrendelt könyv, amelyet a Szolgáltató nem tud szállítani, Vevő dönthet úgy, hogy a le nem szállított könyveket a továbbiakban nem kéri, így az erre vonatkozó, írásbeli kérésére rendelése törlésre kerül.

7. A rendelés teljesítése

A Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a Vevő által megrendelt termékeket a megrendelésben rögzített határidőn belül leszállítsa. A teljesítés lehetetlenülése a szerződést megszünteti. A teljesítés lehetetlenülése esetén a Szolgáltató a Vevőt erről haladéktalanul tájékoztatja.

A Vevő a vásárolni kívánt termék kiszállítását megrendeli Szolgáltatótól, melyet a Szolgáltató változatlan formában továbbértékesített szolgáltatásként értékesít a vevő részére.

A küldemények kiszállítását a Magyar Posta vagy a Szolgáltatóval szerződésben álló futárszolgálat végzi. A megrendelt könyveket normál időszakban általában 2-3 munkanapon, csúcsidőszakban (augusztus-október) 3-7 munkanapon belül kézbesítik.

20 ezer forint alatti rendelés esetén webáruházi rendszer automatikusan kiszámítja és feltünteti a szállítási költséget.

20 ezer forint feletti rendelésnél postaköltség nem kerül felszámításra.

8. Vevőt megillető jogok

8.1. Kellék- és termékszavatosság

Minden Vevőnek joga van a minőségi hibás termékekkel kapcsolatosan minőségi kifogással, reklamációval élni. A szavatossági igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.

Hibás vagy nem a megrendelt termék postázása esetén kérjük vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a rendeles@mozaik.info.hu, vagy a 06-62-470-101 számon. A reklamáció gyorsabb elbírálását eredményezi, ha a hibás termékről fényképet is mellékel

A megrendelt termékek hibája esetén a Vevő a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései alapján kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben.

A Szolgáltató teljesítése akkor hibás, ha a termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.

Kellékszavatossági igénye keretében Vevő kicserélést kérhet, illetve ha a kicserélés teljesítése lehetetlen úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

A kellék- és termékszavatosságra vonatkozó további szabályokat a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm rendelet 3. számú melléklete tartalmaz.

Tekintettel arra, hogy a Szolgáltató által, ezen webáruházban forgalmazott termékek nem tartoznak a kötelező jótállásról szóló jogszabályban részletezett termékek körébe, ezért a Szolgáltató jótállási kötelezettsége nem merül fel.( 151/2003.(IX.22) Korm. rendelet )

8.2. Elállás

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében a Vevő indoklás nélkül elállhat a vásárlástól a kézhezvételtől (termék átvételétől) számított 14 napon belül. A vásárló elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján e-mailben (rendeles@mozaik.info.hu) vagy jelen ÁSZF mellékletében található elállási nyilatkozatot kitöltve, a kézhezvételtől (termék átvételétől) számított 14 napon belül elküldeni a Szolgáltató részére.

Elállás esetén a Vevő a terméket saját költségén küldje vissza (a visszaszállítás költsége a Vevőt terheli) a Szolgáltató azon címére, mely a számlán szerepel és haladéktalanul, de legkésőbb a termék (ek) visszaérkezésétől számított 30 napon belül visszatérítjük a visszaküldött termék (ek) vásárláskor fizetett eredeti vételárát.

A vevő elállási jogát a szerződés megkötésének napja , és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
Elállási nyilatkozat minta letöltése »

9. Panaszkezelés

Szolgáltatóval szemben felmerülő vitás ügyek (fogyasztói jogvita) egyszerű, gyors, bíróságon kívüli rendezése céljából békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület:

Csongrád-Csanád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Kamarai kapcsolattartó: Jerney Zoltán
Telefon: +36-62/554-250/118
Ügyfélfogadás: H-P: 9.00-11.00 között
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Lakcím szerint illetékes békéltető testületek:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
vagy igénybe veheti az online vitarendezési platformot (OVR)

10. Vonatkozó Jogszabályok

Polgári Törvénykönyvről szóló (2013. évi V. törvény),

A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. tv.

Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (eKertv.)

A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II. 26.) Korm. Rendelet

A tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003.(IX.22) Korm. rendelet, 270/2020.(VI.12) Korm.rendelet, 18/2020.(VI.12) ITM rendelet.

11. Kiegészítések

11.1. Vásárlás regisztrációval

Ha a Vevő élni kíván a regisztrációs lehetőséggel, akkor ehhez meg kell adnia a vásárláshoz szükséges adatokat, így a nevét, számlázási és szállítási adatait, e-mail címét, valamint a későbbi belépéshez szükséges jelszavát. A regisztráció véglegesítése előtt szükséges a regisztrációs feltételek elfogadása is. A regisztrációt e-mailben visszaigazolja a rendszer. A Vevő köteles az általa megadott jelszót bizalmasan kezelni. Amennyiben az azonosítás során a Vevő egyedi azonosítója és jelszava helyes megadását követően a Vevő adatai arra jogosulatlan harmadik személy birtokába kerültek, az ebből eredő károkért, illetve hátrányokért az Adatkezelő felelősséget nem vállal. A Vevők e-mail címük megadásával hozzájárulnak ahhoz, hogy a Szolgáltató technikai jellegű üzenetet küldjön számukra. A regisztrált adatokat a Szolgáltató a Vevő kérelemre törli a rendszerből. A törlési kérelem biztonsági okokból csak akkor lesz érvényes, ha a törlési kérelmet a Vevő e-mailben megerősíti, így elkerülhető, hogy valaki szándékosan vagy tévedésből mást töröljön a regisztrációs adatbázisból. A regisztrációt az e-mail cím azonosítja, tehát egy e-mail címet csak egyszer lehet regisztrálni. A regisztráció kötelezettségekkel nem jár.

11.2. Visszaigazoló email

Minden esetben tartalmazza a Vevő adatait, termékmegnevezést és darabszámot, a választott átvételi és fizetési módot, a rendelés értékét, valamint a szállítási feltételeket.

11.3. Az adatbeviteli hibák javítása - felelősség a megadott adatok valóságáért

Vevőnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az általa bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha már a következő oldalra lépett). A Szolgáltató a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja.

Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti .

11.4. Eljárás hibás ár esetén

Hibás ár feltüntetése esetén Szolgáltató felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vevő eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

11.5. Hírlevél

A Szolgáltató jogosult a Vevő részére hírlevelet vagy egyéb reklám levelet küldeni, amennyiben a felhasználó a regisztrációkor, hírlevélre feliratkozáskor vagy a vásárláskor a megfelelő adatai megadásával ehhez előzetesen, egyértelműen, kifejezetten és önkéntesen hozzájárult. A Szolgáltató nem köteles ellenőrizni, hogy a Vevő által a regisztrációkor illetőleg a hozzájárulás megadásakor megadott adatok valósak illetőleg helytállóak.

A Vevő önkéntes hozzájárulását bármikor jogosult visszavonni, leiratkozni. Ebben az esetben a Szolgáltató a visszavonást követően a Vevő részére több hírlevelet illetőleg egyéb reklám levelet nem küld, továbbá törli a Vevő adatait a hírlevélre feliratkozók adatai közül.

A termékekről írt kritikák és egyéb kapcsolódó vélemények minden esetben a felhasználók álláspontját tükrözik, tartalmukért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. A Szolgáltató fenntartja a jogot a közízlést, üzleti érdekeit vagy törvényt sértő vélemények törlésére.