| Szövegértelmezés | 3 |
| Jó tanácsok | 3 |
| Látogatás a könyvtárban | 3 |
| A múlt búvárai | 4 |
| A nagy család | 6 |
| ? Regölés. Regösének | 7 |
| Rokonoknál | 8 |
| Rege a csodaszarvasról | 9 |
| Attila, a hunok királya | 12 |
| ? Éjjel a Tiszán | 12 |
| A honfoglalás | 13 |
| István megkoronázása | 15 |
| István király ítélete | 16 |
| A templomalapító | 17 |
| Iskola a kolostorban | 18 |
| A veszedelem híre | 19 |
| A Les-hegy | 20 |
| Rogerius püspök menekülése | 20 |
| Hunyadi harcai a törökkel | 22 |
| ? Mátyás anyja | 24 |
| Mátyás király | 26 |
| A kolozsvári bíró | 27 |
| Kinizsi | 28 |
| ? Szózat | 29 |
| Összefoglalás: a történelem | 30 |
| Séta Petőfi Sándor fiával 1854. március 15-én | 31 |
| Bogáncs | 32 |
| Micó | 33 |
| Huszonegy kiscsibe | 34 |
| "Valaki" jár a padláson | 35 |
| A buta veréb | 36 |
| Az okos veréb | 36 |
| Madárfészek | 37 |
| Muci | 38 |
| Az őz | 40 |
| A vadorzó meg a vadőrző | 41 |
| Nyári vihar | 42 |
| ? Mi lennék? | 43 |
| A boszorkány | 43 |
| A pitypang meséje | 45 |
| A paraszt meg az ördög | 46 |
| Griffmadár | 47 |
| A természet és az ember | 48 |
| Összefoglalás: Az élő természet | 49 |
| ? Arany Lacinak | 49 |
| A kis bicebóca | 51 |
| A tornaóra | 52 |
| A fogoly | 53 |
| Ibolya | 54 |
| Beszéd- és olvasásgyakorlás | 55 |
| 16. Prózai szöveg tagolása különböző hosszúságú szünetekkel. Összetett mondatok tagolásának gyakorlása. Bővülő mondatok helyes tagolása | 55 |
| 17. Bővölő mondatok helyes tagolása. Mondatok átfogalmazása, stilizálása rokon értelmű kifejezésekkel; a néma olvasás fejlesztése ismétlődő szótövekkel. Prózai és verses szöveg összehasonlítása | 56 |
| 18. A szószerkezetek és a mondatok hanglejtése. Zöngés- zöngétlen hangpárok tiszta ejtése. Szavak toldalékainak pontos olvasása. Fixációs gyakorlat | 57 |
| 19. Összetett mondatok tagolásának gyakorlása. Összetett szavak olvasása. Fixációs gyakorlat. Mondatok átfogalmazása, stilizálása rokon értelmű kifejezésekkel; a néma olvasás fejlesztése | 58 |
| 20. Összetett mondatok tagolásának gyakorlása. Összetett szavak olvasása. A szavak toldalékainak pontos olvasása | 59 |
| 21. Légzéstechnikai gyakorlat: bővülő szószerkezetek olvasása. A néma olvasás pontosságának fejlesztése: azonos szótövekből összeállított mondatokkal. A szem látószögének tágítása szószerkezetek olvasásával | 60 |
| 22. Légzéstechnikai gyakorlat: bővülő mondatok olvasása. A ritmusos olvasás gyakorlása helyesen elhelyezett hangsúlyokkal. Azonos alanyú mondatok értelmezése. Mondatok átfogalmazása, stilizálása rokon értelmű kifejezésekkel; a néma olvasás fejlesztése | 61 |
| 23. Egy gondolat többféle megfogalmazása. A néma olvasás fejlesztése: azonos szótövekből összeállított mondatokkal. Egymás után következő összetett szavakban a közös tagra kötőjel utal | 62 |
| 24. Vers tagolása szünetekkel és hangsúlyokkal. Szószerkezet folyamatos olvasásának gyakorlása sorváltáskor. A néma olvasás pontosságának fejlesztése: azonos szótövekből összeállított mondatokkal | 63 |
| 25. Egymás után következő összetett szavakban a közös tagra kötőjel utal. A szem látószögének tágítása szóbővítéssel. Bővülő mondatok olvasása | 64 |
| 26. A vers áthajló sorainak olvasása. Szószerkezetek folyamatos olvasásának gyakorlása sorváltáskor. A szem látószögének tágítása szóbővítéssel | 65 |
| 27. Egy gondolat többféle megfogalmazása. A torlódó mássalhangzók helyes ejtése. A szem látószögének tágítása szóbővítéssel A szövegértő olvasás fejlesztése a szószerkezetek megváltoztatásával. Képvers megfigyelése | 66 |
| 28. Szólásmondások tagolása és fixációs gyakorlat. Szószerkezetek folyamatos olvasása sorváltáskor. Címadási gyakorlat | 67 |
| 29. A vers áthajló sorainak olvasása. Bővülő mondatok tagolása. A szem látószögének tágítása szóbővítéssel és rövid mondatok olvastatásával | 68 |
| 30. Következtetés a költői szóalkotás jelentésére a szövegkörnyezetből A lényeg kiemelése tömörítéssel. Összetett szavak, szószerkezetek gyakorlása. Szántóvető őszi éneke c. vers olvasása | 69 |
| 31. Közmondások, szólások gyűjtése és magyarázata. A szavak közötti kis eltérések észrevétele: pontos olvasás. A cselekvést jelentő és a műveltető ige összehasonlítása. A hangmagasság változtatása | 70 |
| 32. Következtetés az írói szóalkotás jelentésére a szövegkörnyezetből Szószerkezetek folyamatos olvasásának gyakorlása sorváltáskor Mondatok összekapcsolása kötőszavakkal ? dallamformálásuk | 71 |
| 33. A perifériás látás fejlesztése. Szószerkezetek folyamatos olvasása sorváltáskor. Mondatok tömörítése: átalakított mondatok tagolása | 72 |
| 34. Párbeszéd tagolása. A perifériás látás fejlesztése. Szöveg- és mondatfonetikai eszközök alkalmazása az érzelmek kifejezésére | 73 |
| 35. A zöngés hangképzés és a ritmusos versmondás. Címadási gyakorlat. A szövegjelentés tükrözése mondatfonetikai eszközökkel | 74 |
| Beszédtornák - nyelvedzők: folyamatos gyakorlás anyaga | 75 |
| A szövegek csoportosítása | 76 |
| Szövegalkotás gyakorlatok | 77 |
| Pontos szóhasználat | 77 |
| Mondatkapcsolások | 78 |
| Mondatok variálása | 80 |
| Fogalmazási hibák javítása | 81 |
| Fölmérések | 83 |
| Félévi fölmérés hangos olvasással: Mátyás király és a varga | 83 |
| Félévi fölmérés önálló olvasással: Botond | 84 |
| Év végi fölmérés önálló olvasással: A csodálatos erdő | 86 |
| Év végi fölmérés hangos olvasással: Kilátó | 88 |
| Szótárok | 89 |
| Rokon értelmű szavak, kifejezések | 89 |
| Ellentétes jelentésű szópárok | 91 |
| Szólások, közmondások magyarázata | 92 |