Erkölcstan tankönyv 5. osztály
|
|
5. évfolyam, 6. kiadás (2018. 07. 05.) Mozaik Kiadó
méret: 170x240 mm
terjedelem: 80 oldal
tanterv: NAT 2012
2 380 Ft
Kosárba
|
| A könyvben az ötödikes gyerekek lelki, értelmi fejlettségének megfelelő témákat és feldolgozási módokat találhatunk. Ezek segítségével a gyerekek megtapasztalhatják önmagukat és egymást, az elfogadást, az egymás iránti figyelmet, végső soron önmaguk és egymás szeretetét. A feladatok, játékok során megtapasztalják azt is, hogy mindannyian emberek vagyunk, hibázhatunk, tévedhetünk, de ezeket a botlásainkat helyre is hozhatjuk, és ebben egymás segítségére is lehetünk. |
Kapcsolódó kiadványok
A kiadvány digitális változata a könyvben levő kóddal ingyenesen elérhető
* A kiadvány hátsó borítójának belső oldalán található egyedi kóddal a kiadvány digitálisan is elérhető. Az aktivált kódokkal 1 éves DÍJMENTES hozzáférést ajándékozunk a kiadvány digitális változatához. Az aktiválás a www.mozaweb.hu/aktivalas oldalon, a Fiókom/Új kód aktiválása menüpontban érhető el. |
Mintaoldalak
Tartalomjegyzék
| Ötödikesek lettünk | 6 |
| Évkezdő | 6 |
| Névkártya | 8 |
| Beilleszkedés | 10 |
| I. Test és lélek | 12 |
| 1. Ki milyennek lát? | 12 |
| 2. A testünk | 14 |
| 3. Egész - ség | 16 |
| 4. Jól érzem magam | 18 |
| 5. Az önismeret | 20 |
| 6. Időbeosztás | 22 |
| II. Kapcsolat, barátság, szeretet | 24 |
| 1. Kik a társaink? | 24 |
| 2. Te választasz! | 26 |
| 3. Kapcsolatok | 28 |
| 4. A barátság | 30 |
| 5. A szeretet | 32 |
| III. Kortárs csoportok | 34 |
| 1. Kikhez tartozunk? | 34 |
| 2. Az együttműködés | 36 |
| 3. A konfliktus | 38 |
| 4. A kommunikáció | 40 |
| 5. Mindennapi szabályaink | 42 |
| 6. Közösségi szabályaink | 44 |
| IV. Társadalmi együttélés | 46 |
| 1. Összetartozunk | 46 |
| 2. Együtt élünk | 48 |
| 3. Az ünnep | 50 |
| 4. Illik vagy nem illik | 52 |
| 5. Erkölcsi értékeink | 54 |
| V. A technikai fejlődés | 56 |
| 1. Út az ismeretlenbe | 56 |
| 2. Kíváncsiság és megismerés | 58 |
| 3. Mekkora lábon élünk? | 60 |
| 4. Az ember és a technika | 62 |
| 5. Az ember felelőssége | 64 |
| VI. A mindenség kutatása | 66 |
| 1. Mit csinálnak a művészek? | 66 |
| 2. A világ és az ember | 68 |
| 3. A vallás | 70 |
| 4. Az idő | 72 |
| Ötödik osztály végén | 74 |
| Évzáró | 74 |
| Én magam és mi együtt | 76 |
A kiadvány bevezetője
Kedves Ötödikes Tanuló! Új tantárgy új tankönyvét tartod a kezedben. Miért nem Erkölcstan lett a tankönyv címe? - kérdezhetnéd. Azért, mert az erkölcstan másképpen tanulandó tantárgy, mint például a matematika vagy a természetismeret. Mit jelent ez? Azt jelenti, hogy az erkölcstan órákon egy kicsit másképp kell figyelni a tanárra, egymásra és önmagadra is. Tanulni is kell, de nincs benne kötelező tananyag, mert ezeken az órákon az egész világ válik a tanulás tárgyává. Felelni is kell, de nem az előző órán feladott leckét megtanulva, hanem mindenről, ami rólunk szól: önmagunkról, a társainkról, a közösségeinkről, a technikai fejlődésről hatásairól, a mindenséget kutató emberről. Hogyan lehet ennyi mindent megtanulni? Járj nyitott szemmel a világban, fedezz fel benne mindent, ami téged érdekel! Ám a legfontosabb és a legnehezebb tanulnivaló, hogy miközben a világot és önmagadat szemléled, maradj ember. Mit jelent embernek lenni? Látod, éppen erről szól az erkölcstan tantárgy, és ez a tankönyv. Hogy te mekkora batyut kötsz belőle magadnak, csak rajtad áll. |
|