Irodalom tankönyv 8. osztály
|
8. évfolyam, 10. kiadás (2020. 09. 21.) Mozaik Kiadó
méret: 174x244 mm
terjedelem: 280 oldal
egyéb tanterv: NAT 2012-höz is ajánlott
2 280 Ft
Kosárba
|
A NAT2020 szerinti oktatáshoz az átdolgozott MS-2351U Irodalom 8. kiadványt javasoljuk.
A népszerű irodalomtankönyv-család 8. osztályos tankönyve mind küllemében, mind tartalmában kiváló eszköz ahhoz, hogy bevezesse a diákokat az irodalom világába, és megszerettesse velük az olvasást. Világos, jól áttekinthető szerkezete, a művek feldolgozását segítő kérdések, feladatok, a változatos képi anyag, valamint a tananyaghoz kapcsolódó érdekes háttérinformációk a tanórai és az otthoni tanulást egyaránt hatékonyan segítik, emellett eredményesen támogatják a középiskolai felvételire való felkészülést. |
Kapcsolódó kiadványok
A kiadvány digitális változata a könyvben levő kóddal ingyenesen elérhető
* A kiadvány hátsó borítójának belső oldalán található egyedi kóddal a kiadvány digitálisan is elérhető. Az aktivált kódokkal 1 éves DÍJMENTES hozzáférést ajándékozunk a kiadvány digitális változatához. Az aktiválás a www.mozaweb.hu/aktivalas oldalon, a Fiókom/Új kód aktiválása menüpontban érhető el. |
Mintaoldalak
Tartalomjegyzék
A Nyugat első nemzedéke | 7 |
Irodalmi és kulturális élet a Nyugat első korszakában | 8 |
Ady Endre pályaképe | 14 |
Ady Endre: Párisban járt az Ősz | 15 |
Ady Endre: Szeretném, ha szeretnének | 18 |
Ady Endre: A magyar Ugaron | 21 |
Ady Endre: A föl-földobott kő | 24 |
Ady Endre: Lédával a bálban | 27 |
Ady Endre: Őrizem a szemed | 29 |
Móricz Zsigmond: Hét krajcár | 32 |
Juhász Gyula: Tiszai csönd | 38 |
Juhász Gyula: Milyen volt... | 41 |
Babits Mihály pályaképe | 44 |
Babits Mihály: Messze... messze... | 45 |
Babits Mihály: Új leoninusok | 48 |
Kosztolányi Dezső pályaképe | 50 |
Kosztolányi Dezső: Akarsz-e játszani? | 51 |
Kosztolányi Dezső: Sakk-matt | 54 |
Kosztolányi Dezső: A kulcs | 60 |
Tóth Árpád: Körúti hajnal | 67 |
Karinthy Frigyes: Röhög az egész osztály | 70 |
Összefoglalás | 74 |
Móricz Zsigmond: Légy jó mindhalálig | 75 |
Móricz Zsigmond pályaképe | 76 |
1-4. fejezet | 77 |
5-8. fejezet | 81 |
9-12. fejezet | 86 |
A regényről | 90 |
Összefoglalás | 94 |
Versek | 95 |
József Attila pályaképe | 96 |
József Attila: Tiszta szívvel | 97 |
József Attila: Ringató | 100 |
József Attila: Levegőt! | 102 |
József Attila: A Dunánál | 106 |
József Attila: Születésnapomra | 110 |
Radnóti Miklós pályaképe | 114 |
Radnóti Miklós: Tétova óda | 115 |
Radnóti Miklós: Nem tudhatom... | 118 |
Radnóti Miklós: Hetedik ecloga | 122 |
Radnóti Miklós: Erőltetett menet | 126 |
Radnóti Miklós: Razglednicák | 129 |
García Lorca: Lovasember dala | 133 |
Pilinszky János: Francia fogoly | 136 |
Éluard: Szabadság | 140 |
Illyés Gyula: Egy mondat a zsarnokságról | 144 |
Csanádi Imre: Az 56-os évre | 151 |
Nemes Nagy Ágnes: Fák | 156 |
Nagy László: Tűz | 159 |
Összefoglalás | 162 |
Kisepikai alkotások | 163 |
Agatha Christie: Gyilkosság a vadászlakban | 164 |
Márai Sándor: Füves könyv | 175 |
Örkény István: In memoriam dr. K. H. G. | 179 |
Lem: Hogyan maradt meg a világ? | 182 |
Sütő András: Egy csupor zsír | 188 |
Balogh István: Karácsony | 195 |
Összefoglalás | 202 |
Regényrészletek | 203 |
Tamási Áron pályaképe | 204 |
Tamási Áron: Ábel a rengetegben | 205 |
Orwell: Állatfarm | 217 |
Rejtő Jenő: A tizennégy karátos autó | 226 |
Szabó Magda: Abigél | 238 |
Kertész Imre: Sorstalanság | 246 |
Összefoglalás | 252 |
Shakespeare: Romeo és Júlia | 253 |
I. felvonás | 254 |
II-III. felvonás | 257 |
IV-V. felvonás | 261 |
A tragédiáról | 264 |
"Színház az egész világ" | 267 |
Összefoglalás | 268 |
Irodalmi ajánló | 269 |
Kislexikon | 270 |
Életrajzok | 271 |
Képjegyzék | 276 |
A kiadvány bevezetője
Kedves Diákok! Nyolcadik osztályos irodalmi kalandozásaink során közelebb kerülünk a jelenkorhoz. A Nyugat folyóirat szerzői - többek között Ady Endre, Móricz Zsigmond, Kosztolányi Dezső, Babits Mihály, Karinthy Frigyes - a múlt század első felében hozták létre életművüket, és irodalmunk legjelentősebb alkotói közé tartoznak. Idén olvashattok verseket a 20. század embert próbáló időszakaiból, a világháborúk és a diktatúrák idejéből. Ezeknek a költeményeknek gyakran központi témája a rabság és a szabadság kérdésköre. A bemutatott regények is erről a korszakról adnak képet, eltérő stílusuk ellenére közös bennük, hogy a nehéz, sőt néha embertelen körülmények között is megmaradó emberség ?dokumentumai?. Ezenkívül a szórakoztató irodalom különböző műfajaival, például a krimivel vagy a sci-fivel is találkozhattok. A dráma műnemét ebben az évben is Shakespeare egyik remekműve képviseli: Romeo és Júlia történetén keresztül ismerkedhettek meg a tragédia műfajával.
Az alábbiak a tankönyvben való eligazodásban segítenek. A fejezetek felépítése: - nyitóoldal, amely bemutatja a fejezet témáját; - a leckék; - a fejezet végi összefoglalás. A leckék felépítése: - rövid bevezető szöveg, amely bemutatja az adott rész témáját; - felvezető kérdés; a tárgyalandó irodalmi mű; - a műhöz kapcsolódó szómagyarázatok, képek; - a szöveg megértését segítő kérdések és feladatok; - a tanulnivaló, melyben a legfontosabb részeket vastag betűvel szedtük; - a tanult ismeretekre építő, gondolkodtató kérdések és feladatok, amelyeket gyakran párokban vagy csoportosan kell megoldanotok; - a tananyaghoz kapcsolódó, világoszöld háttérrel elkülönített érdekességek, hasznos információk, melyeket nem kell megtanulnotok. A tankönyv végén található: - az irodalmi ajánló, amely érdekes könyvekre, filmekre és weboldalakra hívja fel a figyelmeteket; - a kislexikon, amely a legfontosabb fogalmakat és azok magyarázatát tartalmazza; - a tankönyvben szereplő írók, költők életrajza; - a képjegyzék, amely a kötetben szereplő fotókhoz, rajzokhoz tartozó kiegészítő információkat tartalmaz. |
|