| 
				
				  
	
Kémia tankönyv 8. osztály
|  | Szervetlen kémia  8. évfolyam, 20. kiadás (2024. 07. 19.) Mozaik Kiadó méret: 170x240 mm terjedelem: 168 oldal egyéb tanterv: NAT 2012-höz is ajánlott 
2 380 Ft
Kosárba   |  
|  | Díjak |  | A könyv a szervetlen kémiai alapismeretek megértéséhez nyújt segítséget.   A kiadványhoz kapcsolódó munkafüzetben számos feladat segíti a tananyag elmélyítését, gyakorlását. Információk a NAT2020 szerinti használathoz: A Kémia 7. és Kémia 8. kiadványunk együttesen kb. 70%-ban megfeleltethető a NAT2020-ban és a kerettantervben megadott tényanyagnak, de a tananyag feldolgozása még hagyományos módon zajlik. A kiadványt szükséges kiegészíteni az új kerettantervben előírt tananyagrészekkel, munkaformákkal és kísérletekkel (pl: tápanyagok, gyógyszerek, drogok kémiai vonatkozásai, a bor, a pálinka, a műanyagok kémiája stb.) Az óraszámok és a kétéves kerettantervi anyag bontásának és elosztásának figyelembevételével a Kémia 8. kiadvánnyal együtt használható. | 
 Kapcsolódó kiadványok | A kiadvány digitális változata a könyvben levő kóddal ingyenesen elérhető 
 * A kiadvány hátsó borítójának belső oldalán található egyedi kóddal a kiadvány digitálisan is elérhető.
 Az aktivált kódokkal 1 éves DÍJMENTES hozzáférést ajándékozunk a kiadvány digitális változatához. Az aktiválás a www.mozaweb.hu/aktivalas oldalon, a Fiókom/Új kód aktiválása menüpontban érhető el.
 | 
 Mintaoldalak Tartalomjegyzék 
| Bevezetés | 8 |  | A kémiai alapismeretek ismétlése és rendszerezése | 9 |  | A laboratóriumi kísérletezés elővigyázatossági rendszabályai | 10 |  | Az anyagok tulajdonságai és változásaik | 11 |  | Az anyagok csoportosítása | 14 |  | Az atomok és az elemek | 17 |  | A kémiai kötések | 21 |  | Anyagi halmazok, halmazállapotok. A kémiai reakció | 26 |  | Kémiai számítások | 29 |  | A nemfémes elemek és vegyületeik | 31 |  | Az elemek rövid, általános jellemzése | 32 |  | A nemesgázok | 34 |  | A hidrogén | 37 |  | A VII. főcsoport fontosabb elemei és vegyületeik | 40 |  | A klór | 40 |  | A hidrogén-klorid | 44 |  | A VI. főcsoport fontosabb elemei és vegyületeik | 47 |  | Az oxigén | 47 |  | Az ózon | 50 |  | A víz | 53 |  | Vizes oldatok kémhatása | 57 |  | A hidrogén-peroxid | 61 |  | A kén | 63 |  | Fontosabb kénvegyületek | 66 |  | A kén oxidjai | 66 |  | A kénsav | 67 |  | Az V. főcsoport fontosabb elemei és vegyületeik | 70 |  | A nitrogén | 70 |  | Fontosabb nitrogénvegyületek | 72 |  | Az ammónia | 72 |  | A salétromsav | 74 |  | A foszfor és fontosabb vegyületei | 77 |  | A IV. főcsoport fontosabb elemei és vegyületeik | 82 |  | A szén | 82 |  | Fontosabb szénvegyületek | 86 |  | A szén-oxidjai | 86 |  | A szénsav | 89 |  | A szilícium és vegyületei | 91 |  | Összefoglalás | 93 |  | A fémes elemek és vegyületeik | 96 |  | A fémek általános jellemzése. Az ötvözetek | 97 |  | A fémek kémiai tulajdonságai | 100 |  | A fémek korróziója. A korrózióvédelem | 104 |  | Az I. főcsoport elemei és vegyületeik | 108 |  | Az alkálifémek | 108 |  | Az alkálifémek fontosabb vegyületei | 111 |  | A II. főcsoport elemei és vegyületeik | 114 |  | Alkáliföldfémek | 114 |  | Az alkáliföldfémek fontosabb vegyületei | 118 |  | A természetes vizek keménysége | 122 |  | A III. főcsoport eleme az alumínium | 125 |  | Az óncsoport | 130 |  | Az ón | 130 |  | Az ólom | 131 |  | A vascsoport elemei | 134 |  | A vas | 134 |  | A rézcsoport elemei | 139 |  | A réz | 139 |  | Az ezüst és az arany | 143 |  | A cinkcsoport elemei | 149 |  | A cink | 149 |  | A kadmium | 150 |  | A higany | 150 |  | Összefoglalás | 152 |  | Az új szakszavak jegyzéke | 154 |  | Kislexikon | 157 |  | Név- és tárgymutató | 162 |  | Az elemek hosszú periódusos rendszere | 164 |  A kiadvány bevezetője | Kedves Diákok! Ebben a tanévben folytatjuk a természet titkainak feltárását. Az anyagok és változásaik vizsgálatát a kémia oldaláról közelítjük meg, de mindig figyelünk a vizsgált anyag és jelenség biológiai, földrajzi vonatkozásaira is. Ezért változatlanul kövessétek az elmúlt tanévben kialakított módszert: keressétek az összefüggéseket, ne csak a kémiaórákon szerzett ismeretek között, hanem használjátok fel a fizika, matematika, biológia, földrajz tantárgyak tanulása során szerzett tudásotokat is egy-egy probléma vizsgálatában! Eddigi tanulmányaitok során is tapasztaltátok, hogy a természetben a különféle kölcsönhatások rendszerint együtt játszódnak le, a tudományok, és belőlük a tantárgyak a megismerés folyamán alakultak ki. A kémia napjaink egyik legnagyobb ütemben fejlődő tudománya, amelyen belül különféle részterületek jöttek létre. Az elmúlt tanévben a kémiai alapismereteket tanultátok meg.
 
 Ebben a tanévben a szervetlen kémia alapjait ismeritek meg. Az International Union of Pure and Applied Chemistry, röviden IUPAC feladata a kémiai nevezéktan egységesítése. A szervezet ajánlása értelmében a periódusos rendszer oszlopait 1-18-ig arab számokkal jelöljük. A takönyv az egységesítés előtt elfogadott főcsoport és mellékcsoport jelölést is alkalmazza, azzal a céllal, hogy könnyebben érthető legyen a szerkezet és a tulajdonság kapcsolata az egyes elemeknél, illetve, hogy a továbbtanulás szempontjából segítse a tanulók munkáját. Az egyes főcsoportokat tárgyaló leckékben utalunk a IUPAC által ajánlott jelölésre is. Az előző tankönyvben szereplő név- és tárgymutató mellett ebben a kiadásban megtalálható az új szakszavak gyűjteménye, azok pontos meghatározásával. Továbbá egy Kislexikon, amely részben az előző tanulmányokban szereplő, részben a nem fogalmi szinten szükséges ismereteket tartalmazza.
 | 
 |