Történelem tankönyv 9. osztály
|
Tankönyv
9. évfolyam, 4. kiadás (2018. 07. 05.) Mozaik Kiadó
méret: 210x297 mm
terjedelem: 296 oldal
tanterv: NAT 2012
egyéb tanterv: NAT 2020-hoz is ajánlott
2 180 Ft
Kosárba
Kapcsolódó kiadványok
|
|
A tankönyv a hangsúlyt a forrásokra, illetve az azokat feldolgoztató kérdésekre helyezi, amelyek segítségével a tanulók maguk tárják fel az összefüggéseket. Ezek a figyelmet a lényegre irányítják, így a szükséges ismeretek a tanulókban már ekkor megfogalmazódnak. Ezeket már csak elmélyíteni kell, ami lehetővé teszi, hogy a leckeszövegek rövidek, könnyen tanulhatók legyenek. E folyamat során rendkívül eredményesen fejlődhetnek azok a készségek és képességek, amelyek az önálló tanuláshoz és a sikeres középszintű érettségihez szükségesek. A könyv tartalmazza az érettségi anyagbeosztást és kiemeli az alapkövetelményeket. |
A kiadvány digitális változata a könyvben levő kóddal ingyenesen elérhető
*A kiadvány hátsó borítójának belső oldalán található egyedi kóddal a kiadvány digitálisan is elérhető.
Az aktivált kódokkal DÍJMENTES hozzáférést biztosítunk a kiadvány mozaWeb Home változatához az aktiválástól számított minimum egy éves időtartamra.
A kódok csak egyszer aktiválhatók. |
Mintaoldalak
Tartalomjegyzék
Útmutató a könyv használatához | 3 |
I. Őskor, ókori Kelet | 4 |
A történelem rokon- és segédtudományai | 6 |
Az őskor | 10 |
Az ókori keleti államok | 16 |
Az ókori keleti államok társadalma, államszervezete | 20 |
Az ókori Kelet kultúrája | 24 |
Az ókori Közel-Kelet vallásai | 30 |
India és Kína vallásai | 34 |
Hammurapi törvényei (Forráselemzés) | 38 |
Összefoglalás | 42 |
II. Az ókori Hellász | 44 |
Mükéné, a polisz születése | 46 |
Spárta | 52 |
Az athéni demokrácia kialakulása | 56 |
Az athéni demokrácia intézményei, működése | 60 |
A görög?perzsa háborúk | 64 |
A makedón állam | 66 |
A demokrácia (Forráselemzés) | 70 |
Összefoglalás | 74 |
III. Az ókori Róma | 76 |
Róma a királyság és a köztársaság korában | 78 |
A hódító háborúk | 82 |
A köztársaság válsága és a reformkísérletek | 86 |
A polgárháború és Iulius Caesar egyeduralma | 92 |
Augustus principátusa | 96 |
Az isteni Augustus viselt dolgai (Forráselemzés) | 100 |
A császárkor: principátus, dominatus | 102 |
A keresztény vallás tanításai | 108 |
A kereszténység története az ókorban | 112 |
Népvándorlás. A Nyugatrómai Birodalom bukása | 116 |
Összefoglalás | 120 |
IV. A korai és az érett középkor | 122 |
Nyugat-Európa gazdasága és társadalma | 124 |
Nyugat-Európa: a frankok | 128 |
A Bizánci Birodalom | 132 |
A keresztény egyház a korai középkorban | 136 |
Az arab világ és az iszlám kialakulása | 140 |
A kereszténység és az iszlám (Forráselemzés) | 146 |
Gazdaság és társadalom a 11?13. században | 148 |
Az egyház a középkorban | 152 |
A pápaság és a császárság a 11?15. században | 156 |
A rendi állam kialakulása | 162 |
Nyugat-Európa válsága | 166 |
A lengyel és a cseh rendi állam | 170 |
Kelet-Európa és a Balkán | 174 |
Az oszmán hódítás irányai | 178 |
Összefoglalás | 184 |
V. Magyarok a 15. századig | 186 |
A magyarok vándorlása | 188 |
A honfoglalás és a kalandozó magyarok | 192 |
Géza és Szent István | 196 |
Szent László és Könyves Kálmán | 202 |
Az Aranybulla kiadása | 206 |
Az Aranybulla (Forráselemzés) | 210 |
A tatárjárás. Az utolsó Árpádok | 214 |
Az Anjou-kor | 218 |
Luxemburgi Zsigmond uralkodása | 222 |
A magyar városfejlődés korai szakasza | 224 |
A Hunyadiak kora | 228 |
Gazdaság és társadalom a 11?15. században | 234 |
Összefoglalás | 238 |
VI. Az antikvitás és a középkor kultúrája | 240 |
A görög hitvilág, görög kulturális emlékek | 242 |
Római vallás, római kultúra | 248 |
Római hétköznapok | 252 |
Antik tudomány | 256 |
Antik filozófia | 260 |
Pannónia római kori emlékei | 264 |
A kora középkor kultúrája | 268 |
Az érett középkor kultúrája | 272 |
A középkori magyar műveltség | 278 |
Mindennapok a középkorban | 284 |
Összefoglalás | 288 |
MAGYAR URALKODÓK CSALÁDFÁJA A 16. SZÁZADIG | 290 |
FOGALOMJEGYZÉK | 292 |
A kiadvány bevezetője
A könyv, amelyet a kezedben tartasz, egy sorozat első kötete. Ha belelapozol, láthatod, hogy részben hasonlít más történelemtankönyvekre, néhány dologban azonban eltér tőlük. Elsősorban abban más, hogy nagyon számít a te közreműködésedre. Nem előre megfogalmazott gondolatmeneteket sajátíttat el veled, hanem gondolkodtatni akar: megtanítani arra, hogyan lehet a forrásokból összegyűjtött információkat, a felismert összefüggéseket logikus gondolatmenetté fűzni. Ez kezdetben nehezebbnek tűnhet, mint a hagyományos tanulás, hosszú távon azonban hasznosabb: így ugyanis azok a készségeid, képességeid fejlődnek, melyekre majd az írásbeli és szóbeli érettségi vizsgán is szükséged lesz. A tananyag feldolgozása során nagyon sok kérdést teszünk fel. Ezek ráirányítják a figyelmedet a lényegre, ugyanakkor összetettebb, árnyaltabb válaszok megfogalmazására késztetnek. Már ennek során elsajátítod a szükséges ismereteket. Ez lehetővé teszi, hogy a leckeszövegek rövidek, könnyen megtanulhatók legyenek. |
|