| 
				
				  
	
Természetismeret munkafüzet 6. osztály
|  | Munkafüzet - Tájak, életközösségek. Egészségtan 6. évfolyam, 12. kiadás (2025. 07. 22.) Mozaik Kiadó méret: 168x238 mm terjedelem: 112 oldal tanterv: NAT 2012 egyéb tanterv: NAT 2020-hoz is ajánlott 
1 680 Ft
Kosárba   |  | Az MS-2605U természetismeret 6. tankönyvhöz kapcsolódó munkafüzet. Jól használható mind az együttes csoportmunka, mind a differenciált foglalkoztatás, mind pedig az egyéni tanulási módszerek alkalmazása esetén. Célja az alapvető ismeretek elmélyítése, alkalmazása, az elemi készségek, kompetenciák kialakítása, valamint a tanulói önállóság fejlesztése. | 
 Kapcsolódó kiadványok Mintaoldalak Tartalomjegyzék 
| KEDVES GYEREKEK! | 3 |  | KÖLCSÖNHATÁSOK, ENERGIA | 4 |  | Kölcsönhatások | 4 |  | Hőmérséklet, hőmérséklet-változás | 5 |  | Az energia ? ami folyton átalakul | 8 |  | Az égés | 8 |  | Miért drága az energia? Energia a hétköznapokban | 9 |  | Csökkentsük a veszteséget! | 10 |  | Összefoglalás | 11 |  | VIZEK ÉS VÍZPARTOK ÉLŐVILÁGA | 12 |  | A sokszínű vízivilág | 12 |  | A nyílt víztől a part felé | 13 |  | Növények a vizek partján | 14 |  | Az állóvizek aljzatán | 15 |  | A vizek ízeltlábúi | 16 |  | Az úszás mesterei | 17 |  | Gerincesek a vízben és a vizek partján | 18 |  | Élet a vizek körül | 19 |  | Megfigyelések, vizsgálódások | 20 |  | Összefoglalás | 23 |  | HEGYVIDÉKEK, DOMBVIDÉKEK | 26 |  | A hegyek születése | 26 |  | A vulkánok | 27 |  | A nyugtalan föld | 28 |  | Külső erők felszínformálása | 30 |  | Megfigyelések, vizsgálódások | 31 |  | Hegyvidékeink | 33 |  | Aggteleki Nemzeti Park | 34 |  | Élet a hegyvidékeken | 35 |  | Dimbes-dombos Dunántúl | 36 |  | Termesztett növények a csapadékos tájakon | 38 |  | Összefoglalás | 39 |  | AZ ERDŐ ÉLETKÖZÖSSÉGE | 42 |  | Az erdő és lombhullató óriásai | 42 |  | Az örökzöldek világa | 44 |  | Rovarok az erdőben | 45 |  | Madarak a lombok között | 46 |  | Fényben és árnyékban | 47 |  | A cserjék rejtekén | 48 |  | Az erdő gombái | 49 |  | Nagyvadak az erdőben | 50 |  | Rágcsálók és ragadozók | 51 |  | Megfigyelések, vizsgálódások | 52 |  | Összefoglalás | 54 |  | ALFÖLDI TÁJAKON | 58 |  | Alföldjeink | 58 |  | Az alföld tengersík vidékén | 59 |  | Szántóföldi növények | 60 |  | Gyomnövények, gyógynövények | 61 |  | Rovarok és rovarevők | 62 |  | A mező ?terített asztalánál? | 63 |  | Vizsgálódások, megfigyelések | 64 |  | Élet az alföldeken | 65 |  | Összefoglalás | 66 |  | TERMÉSZET ÉS TÁRSADALOM | 69 |  | Gazdasági ágazatok és kapcsolataik | 69 |  | Települések és kapcsolataik | 70 |  | A városi élet | 71 |  | Az ország szíve, Budapest | 72 |  | Projekt: Budapest | 73 |  | Vizsgálódások, megfigyelések: A lakóhelyi táj (Vázlat a bemutatáshoz) | 74 |  | A háztartások anyag- és energiaforgalma. Vizsgálódások, megfigyelések | 76 |  | Gy?jts szelektíven! | 77 |  | Összefoglalás | 78 |  | AZ EMBER EGÉSZSÉGE | 80 |  | Az emberi test | 80 |  | Az élő határ (Kiegészítő anyag) | 82 |  | A mozgás, maga az élet | 83 |  | Az élet alapja az anyagcsere | 84 |  | Amit az egészséges táplálkozásról tudni kell | 86 |  | Érzékszerveink védelmében | 88 |  | A fiú és a lány | 89 |  | Az ember egyedfejlődése | 91 |  | Mi történik velem? Lelki és szellemi fejlődés kamaszkorban (Önismereti teszt) | 92 |  | Vészhelyzetek, veszélyforrások | 94 |  | Egészség ? betegség | 97 |  | Összefoglalás | 100 |  | ÉV VÉGI ÖSSZEFOGLALÁS | 103 |  | Kölcsönhatások | 103 |  | Hazánk természeti adottságai és gazdasági élete | 104 |  | Hazánk életközösségei | 106 |  | Az ember szervezete és egészsége | 109 |  A kiadvány bevezetője | Kedves Diákok! A 6. osztályban folytatjátok a természetben végzett vizsgálódásokat. Kutatjátok a hegységek kialakulásának és a földfelszín változásának okait. Megismeritek hazánk tájait, a természeti adottságok és a társadalom összefüggéseit. Jártasságot szereztek a térképi információk leolvasásában, a következtetések megfogalmazásában. Vizsgáljátok Magyarország természetes életközösségeit, faji összetételüket, a közöttük levő kölcsönhatásokat. Feltárjátok az ok-okozati összefüggéseket. Az ember szervezetének, életfolyamatának vizsgálata során megérted a kamaszkori változások okait, tudatosulnak bennetek az egészségkárosító hatások, a betegségek megelőzésének módjai. Sok kísérlet és önálló munka elvégzésére lesz lehetőségetek az év során. A kísérletek segítségével megértitek a mindennapi élet jelenségeit. Az egyéni és a csoportmunkák során elsajátítjátok az információhordozók széles körű használatát. Ahhoz, hogy eredményesen elsajátítsátok a tankönyvben levő ismeretanyagot, szükséges: - a rendszeres tanulás; - az ismeretek folyamatos rögzítése, gyakorlása; - a hiányosságok pótlása. Ebben segít a természetismeret munkafüzet is, mert: - ráirányítja a figyelmet a tananyag leglényegesebb részeire, így tudatosulnak az esetleges pótolnivalók; - segíti a megértést, a logikai összefüggések elmélyítését; - lehetővé teszi a hasonlóságok és különbségek felismerését, az ismeretek rendszerezését; - gyakoroltatja az ábraelemzést, a térképen való tájékozódást; - jártasságot alakít ki a feladatok megoldásában. A munkafüzet felépítése követi a tankönyv tananyagelrendezését. Egy-egy leckéhez átlagosan 4-5 feladat készült, melyek jól hasznosíthatók az önálló ismeretfeldolgozás során is. Az összefoglalások, év végi ismétlések jóval több feladatot tartalmaznak. Az egyes leckék, témák közötti kapcsolatok megláttatásával hozzájárulnak a rendezett tudás megszerzéséhez. A feladatok különböző tudásszinten, változatos formában mérik a teljesítményeteket, így jelentős mértékben fejleszti a - gondolkodásotok; - feladatmegértő és feladatmegoldó képességetek. A munkafüzet segítségével - sikeresebben teljesíthetitek a tantárgyi követelményeket; - eredményesebben birkózhattok meg az írásbeli feleletekkel és témazárókkal.
 | 
 |