Gyermekközpontú napközi
|
1-8. évfolyam, 1. kiadás (1994. 06. 24.) Mozaik Kiadó
terjedelem: 72 oldal
1 390 Ft
Kosárba  |
A kiadvány ajánlott napközis nevelőknek, tanítóknak, de szülők is forgathatják, illetve mindenki, aki tenni kíván a napközi otthonos nevelés érdekében. |
Tartalomjegyzék
Bevezetés | 3 |
I. rész | 5 |
A gyermekközpontú napközi otthon feltételei | 5 |
1. Objektív feltételek | 5 |
2. Szubjektív feltételek | 8 |
Hogyan válhatunk gyermekközpontúvá? | 11 |
l. Miből, honnan meríthetünk? | 11 |
2 | 12 |
3. Az önismeret fontossága | 13 |
4. A tanulóközpontú pedagógus legfőbb jellemzői | 14 |
5. A tanítványokkal való jó kapcsolat kialakítása | 14 |
6. Gyermekközpontúság a napközi otthon életében | 17 |
7. Gyermekközpontúság a tartalmi munkában | 19 |
a) Tervezés | 19 |
b) Szabadidős tevékenységek | 21 |
c) Tanulmányi munka | 32 |
d) Értékelési rend | 35 |
Mi fán terem? | 36 |
II. rész | 37 |
Nevelési problémák, anomáliák | 37 |
1. Miért van baj a mai gyerekekkel? | 37 |
2. Mit tehetünk? | 38 |
3. Hogyan lépjünk előre? | 40 |
Esettanulmányok a napközi életéből | 43 |
1. Hétköznapok, melyek nem csak szürkék lehetnek | 43 |
2. A tanulás is lehet öröm | 51 |
3. Szabadidős tevékenységek: | 57 |
Ahol mindig törtémk valami érdekes | 57 |
4. Hol az igazság? | 65 |
Utószó | 67 |
Idézetek | 69 |
Irodalomjegyzék | 69 |
Tartalom | 71 |
|