| FELADATOK | 5 |
| 1. feladatsor | 6 |
| I. Anyagcserefolyamatok, sejtszervecskék | 6 |
| II. Mi fán terem az örökítôanyag? | 6 |
| III. Szövettan | 8 |
| IV. Hasüregi CT-felvétel | 9 |
| V. Pigmentszintézis | 10 |
| VI. Vírus, vérplazma | 12 |
| VII. Gyepek, Ősmátra-elmélet | 14 |
| VIII. Nikotintartalom kísérleti meghatározása | 15 |
| IX/A. Választható feladat – Információáramlás | 17 |
| IX/B. Választható feladat – Anyagforgalom és energiaáramlás | 18 |
| 2. feladatsor | 20 |
| I. Cori-betegség - Cori-kör | 20 |
| II. Veszélyes házipatika | 22 |
| III. Szövet- és szervismeret | 23 |
| IV. Az emberi szervezet nátriumforgalma | 24 |
| V. Szárazföldi növények | 27 |
| VI. Tesztikuláris feminizáció vagy AIS: androgén inszenszitív szindróma | 27 |
| VII. Földön, levegôben, vízben poloska | 28 |
| VIII. Vérnyomásmérés | 31 |
| IX/A. Választható feladat – betegségek | 32 |
| IX/B. Választható feladat – A talaj és a vizek tápanyagtartalma | 34 |
| 3. feladatsor | 36 |
| I. Enzimek a mézben | 36 |
| II. Kikerics - sejtosztódás | 39 |
| III. Levelek | 41 |
| IV. Gyöngyhalászok tragédiája | 43 |
| V. CT-felvételek | 44 |
| VI. L-xilulóz a vizeletben | 46 |
| VII. A klímazonálisak | 47 |
| VIII. Élhet-e megafauna az ember mellett | 48 |
| IX/A. Választható feladat – A látás | 50 |
| IX/B. Választható feladat – A víz mint ökológiai tényezô | 52 |
| 4. feladatsor | 54 |
| I. Transzportfolyamatok | 54 |
| II. Mitokondrium, színtestek | 56 |
| III. Növényi szerv | 57 |
| IV. Nikotin | 57 |
| V. Ez a világ a lehetô világok legjobbika... | 60 |
| VI. Radiokarbon módszer - Árpádházi királyok | 61 |
| VII. Halak - kétéltûek - hüllôk | 63 |
| VIII. A fotoszintézist befolyásoló környezeti tényezôk | 64 |
| IX/A. Választható feladat – Táplálkozás | 66 |
| IX/B. Választható feladat – Sokszínûség | 67 |
| 5. feladatsor | 70 |
| I. A kutyatej | 70 |
| II. A bódító méz | 72 |
| III. Szövet- és szervismeret | 75 |
| IV. Mibe kerül a kettôs kötés? | 75 |
| V. Visszaszívás | 78 |
| VI. Családfaelemzés | 78 |
| VII. A zuzmók | 80 |
| VIII. A szárazföld meghódítása | 81 |
| IX/A. Választható feladat – Szaporodás, egyedfejlôdés | 82 |
| IX/B. Választható feladat – Vízforgalom, vízparti társulások | 83 |
| 6. feladatsor | 85 |
| I. A tápióka | 85 |
| II. Árpád-házi családfa és a PCR | 86 |
| III. Levél metszet | 89 |
| IV. Reflexek (kísérlet) | 90 |
| V. AB0 vércsoport | 91 |
| VI. Etológia | 92 |
| VII. A hemoglobin oxigénszállítása | 93 |
| VIII. Macskabaglyok és az általuk kedvelt rokonok | 95 |
| IX/A. Választható feladat – Szív és izom | 97 |
| IX/B. Választható feladat – Populációk | 99 |
| 7. feladatsor | 101 |
| I. Mintázatok a növény anyagcseréjében | 101 |
| II. Kvantitatív PCR (qPCR): az expresszió (fehérje termelés) vizsgálata mRNS molekulával | 102 |
| III. A vér | 104 |
| IV. Hawaii meghódítása | 106 |
| V. Huntington chorea | 107 |
| VI. Élesztôgombák szén-dioxid termelése | 109 |
| VII. Agyvelô | 111 |
| VIII. Fotoszintetikus pigmentek | 112 |
| IX/A. Választható feladat – A keringési rendszer | 113 |
| IX/B. Választható feladat – Élettelen környzeti tényezôk | 115 |
| 8. feladatsor | 116 |
| I. A hemoglobin és társai oxigénkötése | 116 |
| II. A bonobók párválasztási szokásai és a veszélyeztett terhesség | 117 |
| III. Növényi szövetek | 118 |
| IV. A glükóz a vörösvértestekben - veleszületett hemolitikus vérszegénység | 120 |
| V. Természetvédelmi biológia: a kis populációk problémája | 122 |
| VI. Baktériumok anyagcseréje | 124 |
| VII. Alexis Bidagan St. Martin, aki az elsô táplálkozástudományi kísérlet alanya volt | 125 |
| VIII. A mitokondriumok | 126 |
| IX/A. Választható feladat – A mozgás | 127 |
| IX/B. Választható feladat – A talaj, mint környezeti tényezô | 129 |
| 9. feladatsor | 131 |
| I. Az etruszk cickány | 131 |
| II. A glükóz-6-foszfát dehidrogenáz gén vizsgálata RFLP módszerrel | 133 |
| III. Végtagröntgen | 135 |
| IV. A szív felépítése | 136 |
| V. Biotikus környezeti tényezôk | 138 |
| VI. A családfa titka | 139 |
| VII. Növénytan | 140 |
| VIII. Levegôt fogyasztó algák | 141 |
| IX/A. Választható feladat – Immunológia | 143 |
| IX/B. Választható feladat – A fény | 145 |
| 10. feladatsor | 148 |
| I. A biológiai oxidáció | 148 |
| II. A fehérjeszintézis | 148 |
| III. Üreges zsigeri szerv: a középbél | 149 |
| IV. Az Árpádházi családfa | 151 |
| V. Zooplankton a Balatonban | 153 |
| VI. Szintézisek | 155 |
| VII. Véradás | 156 |
| VIII. A nagyfoltú hangyaboglárka esete az angliai természetvédelemmel | 158 |
| IX/A. Választható feladat – A homeosztázis | 160 |
| IX/B. Választható feladat – Társulások | 163 |
| MEGOLDÁSOK | 165 |
| 1. feladatsor | 166 |
| 2. feladatsor | 174 |
| 3. feladatsor | 182 |
| 4. feladatsor | 190 |
| 5. feladatsor | 198 |
| 6. feladatsor | 206 |
| 7. feladatsor | 214 |
| 8. feladasor | 222 |
| 9. feladatsor | 230 |
| 10. feladatsor | 238 |
| Függelék | 244 |