Difer eszközök

DIFER - A számolás fejlesztése 4-8 éves életkorban Kézikönyv szülőknek, óvodapedagógusoknak, tanítóknak. A kiadvány 116 játéka otthon, az óvodában és az iskolában egyaránt alkalmazható MS-9334
MS-9334

Tanári kézikönyv

iskolai előkészítő és 1-2. évfolyam, 3. kiadás (2022. 08. 17.)
Mozaik Kiadó
méret: 170x240 mm
terjedelem: 136 oldal
4 180 Ft
Kosárba
Mit tehetünk, hogy gyermekeink az iskolában könnyen és örömmel tanuljanak? A siker titka a kezdetekben rejlik, a kisgyermekkorban lerakott biztos alapok teszik lehetővé a későbbi eredményes tanulást.
Ez a könyv ezt a célt szolgálja: a matematika játékos tanulásához nyújt segítséget 4–8 éves kor között.
A kiadvány 116 játéka otthon, az óvodában és az iskolában egyaránt alkalmazható.

  • „A gyermekek iránt érzett őszinte tisztelettel ajánlom a kötetet mindazoknak, akik felelősséget éreznek a felnövekvő nemzedékekért. Kollégáim mellett haszonnal forgathatják a könyvet a szülők is, hozzájárulva ezzel gyermekük kudarcmentes iskolakezdéséhez.” (Hajduné Holló Katalin, óvodavezető)
  • „Számos ötletet találunk a könyvben olyan játékokra, melyek a cselekvésre épülő konkrét tapasztalatszerzést biztosítják. Ezek, a matematikai készségek mellett, hatással vannak a mozgás, a figyelem, az emlékezet, a kitartás, a türelem és a kommunikáció fejlődésére is.” (Árvainé Libor Ildikó, tanító)
  • „Nincs nagyobb öröm annál, amikor egy nehezen számoló gyermek vidáman dolgozik az órán, majd óra végén mosolyogva azt mondja: Én szeretem a matekot! Számomra ez a legnagyobb kihívás. Ennek eléréséhez ilyen játékokra van szükségünk.” (Köböl Erika, gyógypedagógus)
  • „Kézikönyv? Tankönyv? Játékgyűjtemény? Mindhárom szerepben ideális! Tanító- és óvodapedagógus képzésben és továbbképzésben egyaránt hiánypótló kötet. S talán a legfontosabb: a könyv olvasója átéli, hogy a matematika szerethető!” (Dr. Hercz Mária, főiskolai docens)
  • Kapcsolódó kiadványok
    DIFER - Az írásmozgáskoordináció fejlesztése 4-8 éves életkorban - Elmélet és a fejlődést segítő játékok és gyakorlatok MS-9325
    A beszédhanghallás fejlesztése óvodában, iskolában - 2021-ben átdolgozott kiadás, mellékletben a FON-E mérőlapokkal. Elmélet és a fejlődést segítő játékok és gyakorlatok kibővítve óvodáskortól 6. osztályig. MS-9326
    DIFER - A szocialitás fejlesztése 4-8 éves életkorban - A kapcsolatfelvétel, a társakhoz, a pedagógushoz való viszonyulás, a feladatvállalás, a feladattartás készségének és az elemi szintű erkölcsi érzék fejlesztéséhez MS-9327
    DIFER - Fejlesztés mesékkel - Az anyanyelv, a gondolkodás  fejlődésének segítése mesékkel 4-8 éves életkorban MS-9332
    Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer - A mappa és a kézikönyv 2016-ban megújult külsővel jelent meg. Jelentős változás csak a Fejlődési mutatóban történt. MS-9321
    DIFER - A gondolkodás fejlesztése MAPPA - Kézikönyv + tesztlapok + a tesztfelvétel eszközei. A programmal a gyermekek fejlődésbeli megkésettsége jelentős mértékben csökkenthető, a sikeres iskolakezdés, iskolai tanulás feltételei megteremthetők MS-9335
    DIFER - Kártyagyűjtemény a gondolkodás fejlesztéséhez - 750 db kivágható kártya + 2 memóriajáték-kártyacsomag ajándékba. A kártyagyűjtemény a kézikönyvben leírt fejlesztőjátékok elvégzését nagyban segíti MS-9337
    Kisokos 1. kötet - 10-es számkör - Rajzos képességfejlesztő matematika gyakorló munkafüzet MS-1541V
    DIFER Fejlesztő füzetek - Számolás - Feladatok a számfogalom fejlesztéséhez, a manipulatív számolás megfelelő alapozásához MS-9330V
    Mintaoldalak
    A kiadvány bevezetője
    Az iskolát kezdő gyermekek számolási készségének fejlettségében években mérhető egyéni különbségek vannak. A gyakorlati tapasztalatok és a kutatási eredmények egymást megerősítve mutatnak rá, hogy a jelentős fejlettségbeli megkésettséget a hagyományos iskolai módszerek nem, vagy csak alig tudják kompenzálni. A hátránnyal induló tanulók jelentős része az első iskolai évek alatt végérvényesen leszakad társaitól, a gyermekek közötti különbségek nagysága az iskolai évek alatt tovább növekszik. Fejlesztő kísérleteink eredményei alapján ugyanakkor bizonyítottnak látjuk: az elemi számolási készség játékos módszerekkel mind óvodában, mind iskolában eredményesen fejleszthető. A szülők kezében ugyancsak óriási lehetőségek vannak arra, hogy segítsék gyermekük matematikai készségeinek a fejlődését. A gyermekek fejlődésbeli megkésettsége már óvodás korban jelentős mértékben csökkenthető, a sikeres iskolakezdés, iskolai tanulás feltételei megteremthetőek. A sikerhez új szemléletmódra és részben új módszerekre van szükség. Olyan fejlesztések lehetnek eredményesek, melyek igazodnak a gyermek egyéni fejlődési üteméhez, aktuális fejlettségi szintjéhez. A készségek fejlődése évekig tartó folyamat, ezért a hatékony fejlesztéshez több évet átfogó, az óvodából az iskolába átívelő programokat kell egységes módszertanra alapozva megvalósítani. Ez a könyv ebben a szemléletben kívánja segíteni az elemi számolási készség fejlesztését. Az első rész a készség fejlődésével és fejlesztésével foglalkozó hazai kutatások eredményeit foglalja össze. A második részben egy játékgyűjteményt adunk közre, mely alkalmas az óvodai és iskolai fejlesztésre a tipikusan fejlődő gyermekek esetében 4-8 éves kor között, illetve a fejlődésben megkésett gyermekeknél magasabb évfolyamokon is mindaddig, amíg a számolási készséget elsajátítja a gyermek. A mondókák, játékok egy része otthon is felhasználható, játszható. A játékgyűjtemény az elmúlt másfél évtizedben végzett fejlesztő programjaink tapasztalatai alapján állt össze. Benne van mindazon óvodapedagógusoknak és tanítóknak a munkája, akik részt vettek ezekben a programokban, a módszert kipróbáló kísérletekben.