Pedagógiai szakkönyvek
|
|
1. kiadás (2017. 09. 22.) Mozaik Kiadó
méret: 170x240 mm
terjedelem: 168 oldal
4 480 Ft
Kosárba  |
A szerzőkről >>
Bizonyára minden óvodapedagógus hosszasan tudná sorolni, milyen társas problémákkal küzdenek meg nap mint nap óvodásai. Milyen problémák ezek? Miként birkóznak meg velük a gyerekek? Milyen módon és kikkel együtt érdemes segíteni őket ebben? Többek között ezekre a kérdésekre ad választ ez a kötet. Az elméleti fejezetek sokrétű képet adnak az óvodáskori társas problémák természetéről, a problémamegoldás módjairól, valamint a fejlesztés alapelveiről és lehetőségeiről.
A könyv mérőeszközei segítségével részletesen feltárhatók a társas problémák és a problémamegoldás módjainak jellemzői. A kötet olyan játékokat és gyakorlatokat is kínál, amelyekkel a gyerekek problémamegoldása célzottan fejleszthető.
A fejlesztés hatékonysága több ember munkáján múlik, így nagyon fontos a szülőkkel, valamint az óvodapszichológussal és más segítő szakemberrel való szoros együttműködés. A módszertani segédanyag ezen közös munka sajátosságairól és lehetőségeiről is szól. |
Kapcsolódó kiadványok
Mintaoldalak
Tartalomjegyzék
| Bevezető | 5 |
| A kötet szerzői | 7 |
| Személyközi problémák az óvodában | 10 |
| Személyközi probléma és feltárásának folyamata | 10 |
| A leggyakrabban előforduló személyközi problémák és azonosításuk | 13 |
| A személyközi problémák elemzése és értelmezése | 24 |
| Esetleírás és reflexió | 34 |
| Óvodások szociálisprobléma-megoldása | 44 |
| A problémamegoldás folyamata és módjai óvodáskorban | 44 |
| A problémák és megoldásuk mögött meghúzódó néhány tényező | 48 |
| A problémamegoldás (viszonyulás, stílus, mód és érzelmek) jellemzőinek feltárása, azonosítása | 62 |
| Együttműködés szülővel, pszichológussal és más segítő szakemberrel | 72 |
| A szülők szerepe az óvodai nevelésben | 72 |
| Az óvodapszichológussal való együttműködés lehetőségei | 73 |
| Együttműködés gyógypedagógussal, szociális munkással,családgondozóval és gyermekjóléti szakemberrel | 74 |
| A kapcsolatot segítő és gátló tényezők | 75 |
| Az információkezelés etikája | 84 |
| Gyakorlatok, játékok | 88 |
| Néhány szó a gyakorlatok, játékok alkalmazásáról | 88 |
| 1 Kacagj vagy sírj! | 90 |
| 2 Boldog/szomorú száj | 90 |
| 3 Érzelmes szobor | 91 |
| 4 Filmforgatás | 93 |
| 5 Szobor áll a főtéren | 94 |
| 6 Bűvös kalap | 95 |
| 7 Közvetítés szavak nélkül | 96 |
| 8 Néma üzenet | 97 |
| 9 Titkos segítő | 98 |
| 10 Kedves üzenet | 99 |
| 11 Küldök egy ölelést | 100 |
| 12 Gombolyagvándor | 101 |
| 13 Boldogság ajándékba | 102 |
| 14 Csengőszó | 102 |
| 15 Színészek és nézők | 104 |
| 16 Add tovább! | 104 |
| 17 Csomag Mosolyországba és Problémaországba | 105 |
| 18 Mímes gyakorlatok mesékhez | 106 |
| 19 Tortás játék | 107 |
| 20 Befejezősdi | 109 |
| 21 Jó tündérek | 110 |
| 22 Hogyan döntenél? | 111 |
| 23 Merre húz a karom? | 112 |
| 24 „Én Ezt Is Tudom” Úr | 113 |
| 25–28 Baglyos mesék | 114 |
| 29–33 Minimesék | 119 |
| 29 Ez az enyém, nem adom! | 120 |
| 30 Velem nem játszik senki | 122 |
| 31 Nem leszek a barátod! | 123 |
| 32 A verekedős kisegér | 124 |
| 33 Csúfolódós mese | 126 |
| 34–37 Zsákmesék | 127 |
| 34 Ez az enyém, add vissza! | 128 |
| 35 Nem játszom veled! | 129 |
| 36 Ne bánts! | 131 |
| 37 Ne csúfolódj! | 132 |
| 38 Feldolgozó beszélgetés napi eseményekhez | 133 |
| Zárszó | 134 |
| Melléklet | 136 |
| I Problémakezelés | 136 |
| II Problémaazonosítás | 146 |
| III Problémaelemző szempontsor | 152 |
| IV Problémanapló | 153 |
| V A helyzetspecifikus problémamegoldás jellemzői | 154 |
| VI Problémamegoldás és érzelmek | 162 |
| Irodalom | 164 |
|