| Bevezető | 9 |
| Irodalom | 12 |
| 1. Az olvasásképesség pszichikus komponensrendszere | 13 |
| Az olvasásképesség hierarchikus komponensrendszere | 13 |
| Pszichikus komponensrendszerek | 13 |
| Az aktivitást megvalósító operátorok alapkomponenseinek viszonyrendszerei | 14 |
| Az olvasáskészség beszédbeli előfeltételei | 16 |
| Beszédhangrutinok < beszédhangkészség | 17 |
| Szótagrutinok < szótagoló készség | 18 |
| Az olvasáskészség kritikus szókincse | 18 |
| Az olvasáskészség részkészségei | 19 |
| Betűolvasó rutinok és ábécékészség < betűolvasó készség | 19 |
| Szótagolvasó rutinok < szótagolvasó készség | 20 |
| Betűző/szótagoló szóolvasó készség | 21 |
| Gyakorlott szóolvasó készség | 21 |
| Mondatértő, táblázatértő, ábraértő, formulaértő olvasáskészség | 23 |
| Szövegértő olvasáskészség | 24 |
| Az olvasásképesség részképességei | 24 |
| Irodalom | 25 |
| 2. A szóolvasó készség kritériumorentált diagnózisa | 27 |
| A kritikus szókincs fejlődésének kritériumorientált diagnózisa | 28 |
| A gyakorlott szóolvasó készség fejlődésének kritériumorientált diagnózisa | 31 |
| A rendszerszintű szóolvasó készség fejlődésének kritériumorientált diagnózisa | 32 |
| A szóolvasó készség fejlődésének tanulói és osztályszintű diagnózisa | 33 |
| Irodalom | 35 |
| 3. Aktivitási, szervezeti és módszertani eszközök | 36 |
| Az olvasáskészség optimális elsajátítását segítő aktivitási feltételek | 36 |
| Indirekt funkciójú tanulási aktivitás | 37 |
| Direkt funkciójú tanulási aktivitás | 38 |
| Az iskolai indirekt tanulás és lehetőségeinek feltárása | 38 |
| A tanulássegítő aktivitás megválasztása | 39 |
| Az olvasáskészség optimális elsajátítását segítő szervezeti feltételek | 39 |
| Az olvasáskészség optimális elsajátítását segítő lehetőségek | 41 |
| Mesélés | 42 |
| Mondókák | 43 |
| Beszélgetés/megbeszélés | 43 |
| Aktiváló fejlődéssegítés | 43 |
| Élményszerző fejlődéssegítés | 44 |
| Többcsatornás fejlődéssegítés | 45 |
| Rendszerbe helyező fejlődéssegítés | 45 |
| Használó fejlődéssegítés | 46 |
| Kritériumorientált gyakorló/fejlesztő tesztelés | 47 |
| Irodalom | 47 |
| 4. A kritikus szókincs optimális elsajátításának segítése | 50 |
| Az anyanyelv elsajátítása és a szókincs fejlődésének segítése | 50 |
| A mese fejlesztő hatása | 52 |
| A csoportos mesélés és beszélgetés szerepe a szókincs gyarapításában | 54 |
| A csoportos beszélgetés főbb előnyei | 57 |
| A mesékhez kapcsolódó játékok | 57 |
| Szókincsfejlesztés csoportos meséléssel és beszélgetéssel | 58 |
| A meséléssel megvalósítandó szókincsfejlődés segítési feltételei és tennivalói | 58 |
| Mesélés kiscsoportosoknak | 60 |
| Mesélés középső csoportosoknak felidéző és véleménykérő beszélgetéssel | 61 |
| Mesélés nagycsoportosoknak kitaláló, alkalmazó és gondolatbefejező beszélgetéssel | 63 |
| Összefoglaló | 65 |
| Irodalom | 65 |
| 5. A beszédhangkészség és a betűolvasó készség optimális elsajátításának segítése | 67 |
| A beszédhangok fejlesztésének jelenlegi elméleti és gyakorlati helyzete | 67 |
| A beszédhangkészség optimális elsajátításának segítése az óvodában | 72 |
| A betűolvasás tanításának elméleti és módszertani alapjai | 78 |
| A betűolvasó készség optimális elsajátításának segítése az első évfolyamokon | 83 |
| A betűolvasó készség rutinrendszere | 84 |
| A betűolvasó készség optimális elsajátításának segítése | 87 |
| Irodalom | 91 |
| 6. A szóolvasó készség optimális elsajátításának segítése | 94 |
| A szóolvasó készség kritikus szókincsének szótagjai a betűik száma szerint | 97 |
| Kétbetűs szótagok | 98 |
| Hárombetűs szótagok | 100 |
| Négybetűs szótagok | 103 |
| A betűző szótagolvasó készség és a szóolvasó készség fejlődésének segítése egy szótagú szavakkal | 104 |
| Az egy szótagú kritikus szókincs | 105 |
| A fejlődéssegítés eszközei és módszerei | 106 |
| A két szótagú kritikus szavak szóolvasó rutinná és a szótagoló szóolvasás készséggé fejlődésének segítése | 108 |
| A két szótagú kritikus szókincs | 109 |
| A fejlődéssegítés eszközei és módszerei | 112 |
| A három és négy szótagú kritikus szavak szóolvasó rutinná és szótagoló szóolvasó készséggé fejlődésének segítése | 114 |
| A három szótagú kritikus szókincs | 114 |
| A négy szótagú kritikus szókincs | 118 |
| A fejlődéssegítés eszközei és módszerei | 121 |
| Irodalom | 122 |
| 7. A szóolvasó készség papíralapú és online értékelő-fejlesztő tesztrendszere | 123 |
| A leggyakoribb 4-5 ezernyi szókincs papíralapú 10 ekvivalens tesztje | 124 |
| A tesztrendszer kidolgozása, bemérése és értékelése | 124 |
| A papíralapú tesztekkel történt felmérés eredményei a 2-12. évfolyamokon | 125 |
| Az eredmények kritériumorientált diagnosztikus értékelése | 127 |
| A kritikus szókincs teljes lefedésű online kritériumorientált diagnosztikus tesztrendszere | 128 |
| Az online tesztrendszer továbbfejlesztése, a komplex diagnosztikus fejlesztőrendszer kidolgozása | 129 |
| A mérő- és fejlesztőrendszer működésének tesztelése | 137 |
| A rendszer továbbfejlesztése | 138 |
| Irodalom | 139 |
| Függelék | 141 |
| Ábrák | 141 |
| Táblázatok | 141 |
| Táblák | 141 |
| Fejlesztőtáblák (szemléltető példák) | 142 |
| Mesék (szemléltető példák) | 142 |
| A vetítendő fejlesztőtáblák | 143 |
| A betűolvasó fejlesztőtáblák | 143 |
| A kritikus egy szótagú szóolvasó rutinok optimális elsajátítását segítő fejlesztőtáblák (1-17. fejlesztőtábla) | 144 |
| A kritikus két szótagú szóolvasó rutinok optimális elsajátítását segítő fejlesztőtáblák (1-50. fejlesztőtábla) | 147 |
| A kritikus három és négy szótagú szóolvasó rutinok optimális elsajátítását segítő fejlesztőtáblák (1-74. fejlesztőtábla) | 157 |