| Bevezető | 9 | 
| Irodalom | 12 | 
| 1. Az olvasásképesség pszichikus komponensrendszere | 13 | 
| Az olvasásképesség hierarchikus komponensrendszere | 13 | 
| Pszichikus komponensrendszerek | 13 | 
| Az aktivitást megvalósító operátorok alapkomponenseinek viszonyrendszerei | 14 | 
| Az olvasáskészség beszédbeli előfeltételei | 16 | 
| Beszédhangrutinok < beszédhangkészség | 17 | 
| Szótagrutinok < szótagoló készség | 18 | 
| Az olvasáskészség kritikus szókincse | 18 | 
| Az olvasáskészség részkészségei | 19 | 
| Betűolvasó rutinok és ábécékészség < betűolvasó készség | 19 | 
| Szótagolvasó rutinok < szótagolvasó készség | 20 | 
| Betűző/szótagoló szóolvasó készség | 21 | 
| Gyakorlott szóolvasó készség | 21 | 
| Mondatértő, táblázatértő, ábraértő, formulaértő olvasáskészség | 23 | 
| Szövegértő olvasáskészség | 24 | 
| Az olvasásképesség részképességei | 24 | 
| Irodalom | 25 | 
| 2. A szóolvasó készség kritériumorentált diagnózisa | 27 | 
| A kritikus szókincs fejlődésének kritériumorientált diagnózisa | 28 | 
| A gyakorlott szóolvasó készség fejlődésének kritériumorientált diagnózisa | 31 | 
| A rendszerszintű szóolvasó készség fejlődésének kritériumorientált diagnózisa | 32 | 
| A szóolvasó készség fejlődésének tanulói és osztályszintű diagnózisa | 33 | 
| Irodalom | 35 | 
| 3. Aktivitási, szervezeti és módszertani eszközök | 36 | 
| Az olvasáskészség optimális elsajátítását segítő aktivitási feltételek | 36 | 
| Indirekt funkciójú tanulási aktivitás | 37 | 
| Direkt funkciójú tanulási aktivitás | 38 | 
| Az iskolai indirekt tanulás és lehetőségeinek feltárása | 38 | 
| A tanulássegítő aktivitás megválasztása | 39 | 
| Az olvasáskészség optimális elsajátítását segítő szervezeti feltételek | 39 | 
| Az olvasáskészség optimális elsajátítását segítő lehetőségek | 41 | 
| Mesélés | 42 | 
| Mondókák | 43 | 
| Beszélgetés/megbeszélés | 43 | 
| Aktiváló fejlődéssegítés | 43 | 
| Élményszerző fejlődéssegítés | 44 | 
| Többcsatornás fejlődéssegítés | 45 | 
| Rendszerbe helyező fejlődéssegítés | 45 | 
| Használó fejlődéssegítés | 46 | 
| Kritériumorientált gyakorló/fejlesztő tesztelés | 47 | 
| Irodalom | 47 | 
| 4. A kritikus szókincs optimális elsajátításának segítése | 50 | 
| Az anyanyelv elsajátítása és a szókincs fejlődésének segítése | 50 | 
| A mese fejlesztő hatása | 52 | 
| A csoportos mesélés és beszélgetés szerepe a szókincs gyarapításában | 54 | 
| A csoportos beszélgetés főbb előnyei | 57 | 
| A mesékhez kapcsolódó játékok | 57 | 
| Szókincsfejlesztés csoportos meséléssel és beszélgetéssel | 58 | 
| A meséléssel megvalósítandó szókincsfejlődés segítési feltételei és tennivalói | 58 | 
| Mesélés kiscsoportosoknak | 60 | 
| Mesélés középső csoportosoknak felidéző és véleménykérő beszélgetéssel | 61 | 
| Mesélés nagycsoportosoknak kitaláló, alkalmazó és gondolatbefejező beszélgetéssel | 63 | 
| Összefoglaló | 65 | 
| Irodalom | 65 | 
| 5. A beszédhangkészség és a betűolvasó készség optimális elsajátításának segítése | 67 | 
| A beszédhangok fejlesztésének jelenlegi elméleti és gyakorlati helyzete | 67 | 
| A beszédhangkészség optimális elsajátításának segítése az óvodában | 72 | 
| A betűolvasás tanításának elméleti és módszertani alapjai | 78 | 
| A betűolvasó készség optimális elsajátításának segítése az első évfolyamokon | 83 | 
| A betűolvasó készség rutinrendszere | 84 | 
| A betűolvasó készség optimális elsajátításának segítése | 87 | 
| Irodalom | 91 | 
| 6. A szóolvasó készség optimális elsajátításának segítése | 94 | 
| A szóolvasó készség kritikus szókincsének szótagjai a betűik száma szerint | 97 | 
| Kétbetűs szótagok | 98 | 
| Hárombetűs szótagok | 100 | 
| Négybetűs szótagok | 103 | 
| A betűző szótagolvasó készség és a szóolvasó készség fejlődésének segítése egy szótagú szavakkal | 104 | 
| Az egy szótagú kritikus szókincs | 105 | 
| A fejlődéssegítés eszközei és módszerei | 106 | 
| A két szótagú kritikus szavak szóolvasó rutinná és a szótagoló szóolvasás készséggé fejlődésének segítése | 108 | 
| A két szótagú kritikus szókincs | 109 | 
| A fejlődéssegítés eszközei és módszerei | 112 | 
| A három és négy szótagú kritikus szavak szóolvasó rutinná és szótagoló szóolvasó készséggé fejlődésének segítése | 114 | 
| A három szótagú kritikus szókincs | 114 | 
| A négy szótagú kritikus szókincs | 118 | 
| A fejlődéssegítés eszközei és módszerei | 121 | 
| Irodalom | 122 | 
| 7. A szóolvasó készség papíralapú és online értékelő-fejlesztő tesztrendszere | 123 | 
| A leggyakoribb 4-5 ezernyi szókincs papíralapú 10 ekvivalens tesztje | 124 | 
| A tesztrendszer kidolgozása, bemérése és értékelése | 124 | 
| A papíralapú tesztekkel történt felmérés eredményei a 2-12. évfolyamokon | 125 | 
| Az eredmények kritériumorientált diagnosztikus értékelése | 127 | 
| A kritikus szókincs teljes lefedésű online kritériumorientált diagnosztikus tesztrendszere | 128 | 
| Az online tesztrendszer továbbfejlesztése, a komplex diagnosztikus fejlesztőrendszer kidolgozása | 129 | 
| A mérő- és fejlesztőrendszer működésének tesztelése | 137 | 
| A rendszer továbbfejlesztése | 138 | 
| Irodalom | 139 | 
| Függelék | 141 | 
| Ábrák | 141 | 
| Táblázatok | 141 | 
| Táblák | 141 | 
| Fejlesztőtáblák (szemléltető példák) | 142 | 
| Mesék (szemléltető példák) | 142 | 
| A vetítendő fejlesztőtáblák | 143 | 
| A betűolvasó fejlesztőtáblák | 143 | 
| A kritikus egy szótagú szóolvasó rutinok optimális elsajátítását segítő fejlesztőtáblák (1-17. fejlesztőtábla) | 144 | 
| A kritikus két szótagú szóolvasó rutinok optimális elsajátítását segítő fejlesztőtáblák (1-50. fejlesztőtábla) | 147 | 
| A kritikus három és négy szótagú szóolvasó rutinok optimális elsajátítását segítő fejlesztőtáblák (1-74. fejlesztőtábla) | 157 |