Komplex óvodai fejlesztőcsomag egyéni és mikrocsoportos fejlesztéshez
|
iskolai előkészítő és 1. évfolyam, 1. kiadás (2024. 04. 30.) Mozaik Kiadó
méret: 170x240 mm
terjedelem: 128 oldal
4 280 Ft
Kosárba |
A kiadványhoz kapcsolódó eszközkészlet MS-9361 raktári számon érhető el.
Az Ovis FÜRKÉSZŐ komplex fejlődéssegítő rendszer új típusú eszköz az óvodai pedagógiai munkában. Célja az egyénre szabott, differenciált fejlesztés támogatása.
Hatékony megoldást kínál az alábbi területeken:
- Tartalomba ágyazott készségfejlesztés
- Adaptív nevelés megvalósítása
- Az óvodai egyéni fejlesztés korszerű megtervezése és megszervezése
- A következő fejlődési fok meghatározása a gyerekek számára
- A kiscsoport tagjainak párhuzamos és differenciált tevékenykedtetése
- A tudás lehorgonyzása játékos, cselekvő tanulással és a hozzá kapcsolódó beszélgetésekkel
A kézikönyvben a tizenegyféle fejlesztési és nevelési terület elméleti áttekintését az eszközkészlet bemutatása, majd a három szintre kidolgozott játékleírások követik. A kötet végén mintatervek segítik a gyakorlati alkalmazást. A könyvhöz kapcsolódó játékkészletben lévő pedagóguskártyák megkönnyítik a tevékenységek irányítását. A módszertani kézikönyv és a fejlődéssegítő eszközkészlet egységes rendszert alkotnak. |
Kapcsolódó kiadványok
Tartalomjegyzék
Bevezető | 5 |
1. Elméleti áttekintés | 9 |
Értelmi fejlődés óvodáskorban | 11 |
A gondolkodásfejlődés jellemzői | 11 |
Ismeretszerzés, fogalmi fejlődés, fogalomtanítás | 13 |
Nyelvi hátrányok | 15 |
A készség és képesség jellegű tudás fejlődése | 17 |
Az Ovis Fürkésző játékaival fejleszthető készségek és nevelési területek jellemzői, fejlődési sajátosságai | 18 |
Ismeretelsajátítás és képességfejlesztés az egyéni sajátosságok figyelembevételével | 31 |
A tudás lehorgonyzása | 31 |
Tartalomba ágyazott fejlesztés | 34 |
Az adaptív nevelés | 36 |
A játék és a tanulás kapcsolata | 38 |
2. Az Ovis Fürkésző mint fejlődéssegítő rendszer | 42 |
A játékgyűjteményben szereplő játékok | 42 |
Az eszközkészlet elemei | 45 |
Módszertani javaslatok a játékkészlet használatához | 49 |
3. Játékgyűjtemény | 54 |
A beszédhanghallás fejlesztése | 54 |
1. Egy kép - egy hang | 54 |
2. Hangkereső | 57 |
Hallás utáni szövegértés, szóbeli szövegalkotás | 60 |
3. Történetek így is, úgy is | 60 |
4. A nap szava | 63 |
Fogalmi fejlesztés, a fogalmi struktúra kiépítése | 65 |
5. Gombozó | 65 |
A relációszókincs fejlesztése | 68 |
6. Képfürkésző | 68 |
A vizuális észlelés fejlesztése | 71 |
7. Sasszem játék | 71 |
8. Formakereső | 72 |
9. Rendezd sorba, és mesélj! | 74 |
A tapasztalati következtetés fejlesztése | 76 |
10. Én kezdem, te folytatod! | 76 |
A tapasztalati összefüggés megértésének fejlesztése | 78 |
11. Kíváncsiskodó | 78 |
A számolási készség fejlesztése | 79 |
12. Számnyomozó | 79 |
Érzések, érzelmek felismerése | 81 |
13. Ki mit érez? | 81 |
Az erkölcsi érzék fejlesztése | 83 |
14. Mi a véleményed? | 83 |
Fenntarthatóságra nevelés | 84 |
15. Keresd Ollit! | 84 |
4. Mintatervek | 88 |
Tematikus terv | 88 |
Javaslataink a helyszíni megfigyelések tervezéséhez, szervezéséhez | 89 |
Javaslatok a helyszíni megfigyelések megvalósításához | 89 |
Tevékenységtervek | 91 |
Tevékenységterv 1. | 91 |
Tevékenységterv 2. | 95 |
Tevékenységterv 3. | 99 |
Egyéni fejlesztés tervezése | 101 |
A megfigyelések tapasztalatai | 102 |
Pedagógiai diagnózis | 103 |
Egyéni fejlesztési terv | 103 |
5. Melléklet | 106 |
A Szegedi család bemutatása | 106 |
Történetek | 107 |
Irodalom | 121 |
|