Komplex óvodai fejlesztőcsomag egyéni és mikrocsoportos fejlesztéshez
|
iskolai előkészítő és 1. évfolyam, 1. kiadás (2024. 04. 30.) Mozaik Kiadó
méret: 170x240 mm
terjedelem: 128 oldal
4 280 Ft
3 424 Ft (20% kedvezménnyel)
Kosárba |
Az Ovis FÜRKÉSZŐ komplex fejlődéssegítő rendszer új típusú eszköz az óvodai pedagógiai munkában. Célja az egyénre szabott, differenciált fejlesztés támogatása.
Hatékony megoldást kínál az alábbi területeken:
- Tartalomba ágyazott készségfejlesztés
- Adaptív nevelés megvalósítása
- Az óvodai egyéni fejlesztés korszerű megtervezése és megszervezése
- A következő fejlődési fok meghatározása a gyerekek számára
- A kiscsoport tagjainak párhuzamos és differenciált tevékenykedtetése
- A tudás lehorgonyzása játékos, cselekvő tanulással és a hozzá kapcsolódó beszélgetésekkel
A kézikönyvben a tizenegyféle fejlesztési és nevelési terület elméleti áttekintését az eszközkészlet bemutatása, majd a három szintre kidolgozott játékleírások követik. A kötet végén mintatervek segítik a gyakorlati alkalmazást. A könyvhöz kapcsolódó játékkészletben lévő pedagóguskártyák megkönnyítik a tevékenységek irányítását. A módszertani kézikönyv és a fejlődéssegítő eszközkészlet egységes rendszert alkotnak. |
Kapcsolódó kiadványok
Tartalomjegyzék
Bevezető | 5 |
1. Elméleti áttekintés | 9 |
Értelmi fejlődés óvodáskorban | 11 |
A gondolkodásfejlődés jellemzői | 11 |
Ismeretszerzés, fogalmi fejlődés, fogalomtanítás | 13 |
Nyelvi hátrányok | 15 |
A készség és képesség jellegű tudás fejlődése | 17 |
Az Ovis Fürkésző játékaival fejleszthető készségek és nevelési területek jellemzői, fejlődési sajátosságai | 18 |
Ismeretelsajátítás és képességfejlesztés az egyéni sajátosságok figyelembevételével | 31 |
A tudás lehorgonyzása | 31 |
Tartalomba ágyazott fejlesztés | 34 |
Az adaptív nevelés | 36 |
A játék és a tanulás kapcsolata | 38 |
2. Az Ovis Fürkésző mint fejlődéssegítő rendszer | 42 |
A játékgyűjteményben szereplő játékok | 42 |
Az eszközkészlet elemei | 45 |
Módszertani javaslatok a játékkészlet használatához | 49 |
3. Játékgyűjtemény | 54 |
A beszédhanghallás fejlesztése | 54 |
1. Egy kép - egy hang | 54 |
2. Hangkereső | 57 |
Hallás utáni szövegértés, szóbeli szövegalkotás | 60 |
3. Történetek így is, úgy is | 60 |
4. A nap szava | 63 |
Fogalmi fejlesztés, a fogalmi struktúra kiépítése | 65 |
5. Gombozó | 65 |
A relációszókincs fejlesztése | 68 |
6. Képfürkésző | 68 |
A vizuális észlelés fejlesztése | 71 |
7. Sasszem játék | 71 |
8. Formakereső | 72 |
9. Rendezd sorba, és mesélj! | 74 |
A tapasztalati következtetés fejlesztése | 76 |
10. Én kezdem, te folytatod! | 76 |
A tapasztalati összefüggés megértésének fejlesztése | 78 |
11. Kíváncsiskodó | 78 |
A számolási készség fejlesztése | 79 |
12. Számnyomozó | 79 |
Érzések, érzelmek felismerése | 81 |
13. Ki mit érez? | 81 |
Az erkölcsi érzék fejlesztése | 83 |
14. Mi a véleményed? | 83 |
Fenntarthatóságra nevelés | 84 |
15. Keresd Ollit! | 84 |
4. Mintatervek | 88 |
Tematikus terv | 88 |
Javaslataink a helyszíni megfigyelések tervezéséhez, szervezéséhez | 89 |
Javaslatok a helyszíni megfigyelések megvalósításához | 89 |
Tevékenységtervek | 91 |
Tevékenységterv 1. | 91 |
Tevékenységterv 2. | 95 |
Tevékenységterv 3. | 99 |
Egyéni fejlesztés tervezése | 101 |
A megfigyelések tapasztalatai | 102 |
Pedagógiai diagnózis | 103 |
Egyéni fejlesztési terv | 103 |
5. Melléklet | 106 |
A Szegedi család bemutatása | 106 |
Történetek | 107 |
Irodalom | 121 |
|