Az Euklides síkgeometriai szerkesztőprogram segítségével egyszerűen, gyorsan és pontosan oldhatók meg különféle szerkesztési feladatok. Digitális geometriai szerkesztéskor a szerkesztés elemei mozgathatók, miközben a származási viszonyok megmaradnak. Így könnyen megtalálhatók és szemléltethetők a szerkesztések határhelyzetei.
A szerkesztett objektumok különböző színekkel és vonalstílusokkal jeleníthetők meg, bármelyik objektum kikapcsolható vagy láthatóvá tehető. A végeredmény szempontjából kevésbé lényeges segédszerkesztési vonalak egy kattintással elrejthetők.
Az objektumokhoz (pontok, egyenesek ...) cimkék rendelhetők, melyekbe megjegyzések írhatók, illetve segítségükkel dinamikus objektumparaméterek (pl. pont koordinátái, szakasz hossza) is megjeleníthetők. A cimkék objektumonként ki- és bekapcsolhatók.
Elemi vagy összetett
A program a jól ismert hat elemi euklideszi szerkesztési lépést veszi alapul, ezek egymás utáni alkalmazásával készíthető el egy-egy feladat. Az elemi szerkesztési lépések mellett több tucat, gyakran használt és összetett szerkesztési lépés is rendelkezésre áll. (pl. szakaszfelező merőleges, érintők szerkesztése az alapobjektumokból) A program képes az összes alapvető síkbeli geometriai transzformáció elvégzésére. (tengelyes- és középpontos tükrözés, eltolás, elforgatás, vetítés, inverzió)
Szerkesztési lépések
Egy-egy szerkesztési feladat teljes megoldásához hozzátartozik a szerkesztési lépések leírása is, mely alapján a folyamat és a végeredmény reprodukálható. A szerkesztések lépései egyesével lejátszhatók, így nem csak a szerkesztés végeredménye lesz látható, hanem az is, milyen lépéseken keresztül lehet a megoldáshoz eljutni.
A programban makrók (saját összetett szerkesztési lépéssorozatok) is készíthetők, melyek a későbbi szerkesztési munkáknál felhasználhatók.
Animált nyomvonal-képzés
Az elkészített szerkesztés kiindulási pontját végigfuttatva egy adott görbén megjeleníthető a belőle származó pont pályája. Egy ellipszist alkotó pontokból a nyomvonal segítségével kirajzolható az ellipszis teljes görbéje. A program a pont futását és a szerkesztés egészének változását mozgó animációként is megmutatja, akár a fázisok egyidejű megjelenítésével, oda-vissza játszással és kockázással is.
Az animáció paraméterei (fázisok száma, sebessége iránya és egyéb tulajdonságai) kalibrálhatók, a kész animáció pedig elmenthető.