Történelem munkafüzet 9. osztály
|
9. évfolyam, 4. kiadás (2020. 08. 06.) Mozaik Kiadó
méret: 168x238 mm
terjedelem: 112 oldal
tanterv: NAT 2012
egyéb tanterv: NAT 2020-hoz is ajánlott
1 380 Ft
Kosárba
|
A munkafüzet elsősorban az otthoni önálló tanulást segíti. Használata a diáknak a rendszeres felkészülést, a tanárnak a gyors, lényegre törő ellenőrzés lehetőségét nyújtja. Az írásbeli érettségi vizsga feladattípusait tartalmazza, ezért folyamatos használata észrevétlenül készít fel a sikeres középszintű érettségi vizsgára. |
Kapcsolódó kiadványok
Mintaoldalak
Tartalomjegyzék
Bevezetés a forráshasználatba | 4 |
I. ŐSKOR, ÓKORI KELET | 5 |
Bevezetés a történettudományba | 5 |
Az őskor | 7 |
Az ókori keleti államok | 8 |
Az ókori keleti államok társadalma, államszervezete | 9 |
Az ókori Kelet kultúrája | 10 |
Az ókori Közel-Kelet vallásai | 11 |
India és Kína vallásai | 12 |
Forráselemzés | 13 |
Összefoglalás | 14 |
II. AZ ÓKORI HELLÁSZ | 16 |
Mükéné, a polisz születése | 16 |
Spárta | 18 |
Az athéni demokrácia kialakulása | 19 |
Az athéni demokrácia intézményei, működése | 21 |
A görög-perzsa háborúk | 23 |
A makedón állam | 25 |
A demokrácia | 26 |
Összefoglalás | 27 |
III. AZ ÓKORI RÓMA | 29 |
Róma a királyság és a köztársaság korában | 29 |
A hódító háborúk | 31 |
A köztársaság válsága és a reformkísérletek | 33 |
A polgárháború és Iulius Caesar egyeduralma | 35 |
Augustus principátusa | 36 |
Az isteni Augustus viselt dolgai | 38 |
A császárkor: principátus, dominatus | 39 |
A keresztény vallás tanításai | 41 |
A kereszténység története az ókorban | 43 |
A népvándorlás. A Nyugatrómai Birodalom bukása | 44 |
Összefoglalás | 46 |
IV. A KORAI ÉS AZ ÉRETT KÖZÉPKOR | 48 |
Nyugat-Európa gazdasága és társadalma | 48 |
Nyugat-Európa: a frankok | 50 |
A Bizánci Birodalom | 52 |
A keresztény egyház a korai középkorban | 54 |
Az arab világ és az iszlám kialakulása | 56 |
A kereszténység és az iszlám | 58 |
Gazdaság és társadalom a 11-13. században | 59 |
Az egyház a középkorban | 61 |
A pápaság és a császárság a 11-15. században | 62 |
A rendi állam kialakulása | 63 |
Nyugat-Európa válsága | 65 |
A lengyel és a cseh rendi állam | 66 |
Kelet-Európa és a Balkán | 67 |
Az oszmán hódítás irányai | 68 |
Összefoglalás | 70 |
V. MAGYAROK A 15. SZÁZADIG | 72 |
A magyarok vándorlása | 72 |
A honfoglalás és a kalandozó magyarok | 73 |
Géza és Szent István | 75 |
Szent László és Könyves Kálmán | 77 |
Az Aranybulla kiadása | 78 |
Az Aranybulla (forráselemzés) | 80 |
A tatárjárás. Az utolsó Árpádok | 81 |
Az Anjou-kor | 82 |
Luxemburgi Zsigmond uralkodása | 83 |
A magyar városfejlődés korai szakasza | 85 |
A Hunyadiak kora | 86 |
Gazdaság és társadalom a 11-15. században | 87 |
Összefoglalás | 88 |
VI. AZ ANTIKVITÁS ÉS A KÖZÉPKOR KULTÚRÁJA | 90 |
A görög hitvilág, görög kulturális emlékek | 90 |
Római vallás, római kultúra | 92 |
Római hétköznapok | 94 |
Antik tudomány | 96 |
Antik filozófia | 98 |
Pannónia római kori emlékei | 99 |
A kora középkor kultúrája | 101 |
Az érett középkor kultúrája | 103 |
A középkori magyar műveltség | 105 |
Mindennapok a középkorban | 107 |
Összefoglalás | 109 |
A kiadvány bevezetője
A 9. osztályos történelemkönyvhöz készült munkafüzet az új ismeretek rögzítésében, azok alkalmazásában, rendszerezésében, gyakorlásában nyújt neked segítséget. Azért érdemes megoldanod e feladatokat, mert egyrészt közben felidézed és könnyebben megjegyzed az adatokat, az összefüggéseket, másrészt mert a munkafüzetben az írásbeli érettségin előforduló feladattípusokkal találkozol, és így már a középiskolai tanulmányaid kezdetétől segít az érettségire való felkészülésben. Az egyes leckékhez tartozó feladatsorokkal áttekintheted az óra anyagát. Tipikus feladat a fogalmak és adatok megadott szempont szerinti táblázatba rendezése, a folyamatábra kiegészítése, az irányított kérdésekkel történő forráselemzés, a vaktérkép kitöltése, a hibakeresés és annak javítása, valamint a kép- és fogalom-felismerés. Egyes leckék lehetőséget nyújtanak gyűjtő- vagy kutatómunkára, ezekhez ilyen jellegű feladatokat is kapcsoltunk. A munkafüzetben kaptak helyet az összefoglaló feladatsorok is, melyek a témazáróra való felkészülésben segítenek: újra átgondolhatod, nagyobb összefüggésbe helyezve rendszerezheted ismereteidet. |
|