Biológia munkafüzet 7. osztály
|
Életközösségek, rendszertan
7. évfolyam, 19. kiadás (2021. 08. 03.) Mozaik Kiadó
méret: 168x238 mm
terjedelem: 88 oldal
egyéb tanterv: NAT 2012-höz is ajánlott
1 180 Ft
944 Ft (20% osztálykedvezménnyel)*
Kosárba  * Legalább 15 példány megrendelése esetén 20% kedvezményt tudunk biztosítani 2022.04.01 és 2022.10.15 között. |
 |
Díjak
|
Nat 2007-es kerettantervhez készült, a Nat 2012-es kerettantervnek is megfeleltethető MS-2610 tankönyvhöz készült munkafüzet.
A munkafüzet jól használható mind az együttes csoportmunka, mind a differenciált foglalkoztatás, mind pedig az egyéni tanulási módszerek alkalmazása esetén. Célja az alapvető ismeretek elmélyítése, alkalmazása, az elemi készségek, kompetenciák kialakítása, valamint a tanulói önállóság fejlesztése. |
Kapcsolódó kiadványok
Mintaoldalak
Tartalomjegyzék
Kedves gyerekek! | 3 |
Tudod-e még? | 4 |
Mit tanultunk hazánk életközösségeiről? | 4 |
A forró éghajlati övezet élővilága | 8 |
Trópusi esőerdők | 8 |
Amazónia varázslatos állatvilága | 9 |
Kivilágosodó erdők | 10 |
Fűtenger a trópusokon | 11 |
Állatsereglet a szavannán | 12 |
Az erszényesek szigete. (A tananyag önálló feldolgozása) | 13 |
A szárazság hazájában | 15 |
Ültetvények növényei. (Kiegészítő anyag) | 16 |
Mit tanultunk a forró övezet élővilágáról? | 17 |
A mérsékelt éghajlati övezet élővilága | 20 |
A kék egű mediterrán | 20 |
Lombhullató erdőségek | 21 |
A bükkerdők állatai | 22 |
A végeláthatatlan préri | 23 |
Az északi fenyvesek | 24 |
Állatok a tajgán | 25 |
Mit tanultunk a mérsékelt éghajlati övezet élővilágáról? | 26 |
A hideg éghajlati övezet, a hegyvidék és a tengerek élővilága | 28 |
Élet a tundrán | 28 |
A jég világa | 29 |
Fenn a csúcsokon | 30 |
A tenger világa. (Az információ önálló feldolgozása) | 31 |
Nyílt vizeken | 33 |
Tengeri emlősök | 34 |
A parton és a partközelben | 35 |
Mit tanultunk a hideg éghajlati övezet, a hegyvidék és a tenger élővilágáról? | 36 |
Az élőlény környezete és az életközösségek | 39 |
Az élőlény és környezete | 39 |
Életközösségek | 41 |
Kölcsönhatások az életközösségben | 42 |
Táplálkozási szintek | 43 |
Anyagáramlás az életközösségben | 44 |
Mi lesz veled, emberiség? (Az információ önálló feldolgozása) | 45 |
Megfigyelések, vizsgálódások | 48 |
Mit tanultunk az élőlények környezetéről és az életközösségekről? | 50 |
Az élőlények rendszere | 53 |
Rendszer az élők világában | 53 |
A mikrobák világa | 54 |
A gombák országa | 55 |
A növények országa | 56 |
Virágos, magvas növények | 57 |
Növényfelismerés, növényhatározás | 58 |
Egyszerű alaktani tulajdonságokon alapuló kulcsok a zárvatermők meghatározására | 59 |
Állatok országa | 61 |
A puhatestűek világa | 62 |
A legnépesebb állatcsoport | 63 |
A belső váz védelmében | 64 |
A levegő urai | 65 |
Az állatvilág csúcsán | 66 |
Állatfelismerés, állathatározás. (Kiegészítő anyag) | 67 |
Mit tanultunk az élőlények rendszerezéséről? | 73 |
Táblák az élőlények rendszerezéséhez | 77 |
Mit kell tudni a tanév végén? | 82 |
A kiadvány bevezetője
Kedves Gyerekek! A 7. osztály biológia óráin megismeritek a Föld élővilágát, feltárulnak előttetek az életközösségek törvényszerűségei, sokoldalú kölcsönhatásai. Rendszerezitek a tanult élőlényeket testfelépítésük és életműködéseik szerint. Ahhoz, hogy eredményesen elsajátítsátok a tankönyvben levő ismeretanyagot, szükséges: - a rendszeres tanulás; - az ismeretek folyamatos rögzítése, gyakorlása; - a hiányosságok pótlása. Ebben segít a biológia munkafüzet is, mert: - ráirányítja a figyelmet a tananyag leglényegesebb részeire, így tudatosulnak a hiányok; - segíti a megértést, a logikai összefüggések elmélyítését; - lehetővé teszi a hasonlóságok és különbségek felismerését, az ismeretek rendszerezését; - gyakoroltatja az ábraelemzést, a térképen való tájékozódást; - jártasságot alakít ki a feladatok megoldásában. A munkafüzet felépítése követi a tankönyv tananyagelrendezését. Egy-egy leckéhez átlagosan 4-6 feladat készült, melyek jól hasznosíthatók az önálló ismeretfeldolgozás során is. Az összefoglalások, év végi ismétlések jóval több feladatot tartalmaznak, az egyes leckék, témák közötti kapcsolatok megláttatásával hozzájárulnak a rendezett tudás megszerzéséhez. A feladatok különböző tudásszinten, változatos formában mérik a teljesítményeteket, így jelentős mértékben fejleszti a - gondolkodásotok; - feladatmegértő és feladatmegoldó képességetek. A munkafüzet segítségével - sikeresebben teljesíthetitek a tantárgyi követelményeket; - eredményesebben birkózhattok meg az írásbeli feleletekkel és témazárókkal. |
|