Olvasás gyakorló munkafüzet 2. osztály
|
Sokszínű anyanyelv
2. évfolyam, 8. kiadás (2022. 11. 30.) Mozaik Kiadó
méret: 192x258 mm
terjedelem: 104 oldal
tanterv: NAT 2020
1 680 Ft
Kosárba |
A másodikos olvasás munkafüzet 2022-es bővített kiadása már tartalmazza a NAT2020 alapján bővített MS-1621U olvasókönyvben szereplő olvasmányokhoz kapcsolódó feladatokat is.
A szövegértési feladatsorok az Olvasókönyv 2. kiadványból választott szövegekhez készültek.
A szövegműfajok mindegyikéhez kapcsolódik feladatsor.
A rutinszerű olvasást olvasástechnikai gyakorlatok alapozzák meg.
A beszédfejlesztés, szóbeli szövegalkotás az egyéni élményekre épül.
A szövegértési műveletek előkészítik az önálló tanulást.
Az írásbeli feladatok az íráshasználatot és a helyesírást egyaránt fejlesztik. |
Kapcsolódó kiadványok
Mintaoldalak
Tartalomjegyzék
Napló egy hétről | 4 |
A hazug bojtár | 5 |
Füllentős | 6 |
Az olvasókönyv | 7 |
Az ékezet tréfája | 8 |
A kis bicebóca | 9 |
A természet változásai szeptemberben – Lessük meg az őszt! | 10 |
Itt van az ősz, itt van újra... | 11 |
Hangya | 12 |
Mesemorzsa | 13 |
Mókusok, ki a házból! | 14 |
A természet változásai októberben | 15 |
A cinege cipője | 16 |
Isten veled, gólyamadár! | 17 |
A gombakirály | 18 |
A mazsola | 19 |
A szelídgesztenye | 20 |
Anyám tyúkja | 21 |
Nagyapó | 22 |
Csapatkapitány-választás | 23 |
Szőlőcsősz | 24 |
A természet változásai novemberben | 25 |
A kék cinke | 26 |
A kutyám | 27 |
Micó | 28 |
Egerek | 29 |
Altató | 30 |
A disznóölés | 31 |
A kis gömböc | 32 |
Csoszogi, az öreg suszter | 33 |
Harangozás | 34 |
A természet változásai decemberben | 35 |
Esik a hó | 36 |
Kíváncsi hópelyhek | 37 |
Doromboló | 38 |
Ünnepeink, szokásaink decemberben | 39 |
Szegény Dzsoni és Árnika | 40 |
Hogyan tanultam meg olvasni? | 41 |
Szembekötős | 42 |
A természet változásai januárban | 43 |
Emlékszel, fiam? | 44 |
A tizenkét hónap | 45 |
Könyvtárlátogatás | 46 |
A farkas, a medve és a huszár | 47 |
Ravasz alku | 48 |
Tilinkó és a bíró | 49 |
A pap meg a tojások | 50 |
Csalimese | 51 |
A hiú király | 52 |
Jakab meg az apja | 53 |
A furulyavevés | 54 |
A kiskutya neve | 55 |
Szoborjáték | 56 |
A természet változásai februárban | 57 |
Csikorgó, a fagykirály | 58 |
A hóember | 59 |
Gyertyaszentelőkor | 60 |
A mi farsangunk | 61 |
Az egyszeri-kétszeri fánk | 62 |
A három nyúl | 63 |
Jó étvágyat! | 64 |
Csepű, lapu | 65 |
A természet változásai márciusban | 66 |
A róka és a gólya | 67 |
A madárfészek | 68 |
A három kismalac és a farkas | 69 |
Az öreg halász és a nagyravágyó | 70 |
felesége | 70 |
Meddig ér a rigófütty? | 71 |
Nemzeti dal | 72 |
Tűz, víz | 73 |
A természet változásai áprilisban | 74 |
Madarak iskolája | 75 |
A Szél és a Nap | 76 |
Buborék | 77 |
A bal kéz | 78 |
Húsvét | 79 |
Locsolóversek | 80 |
A sün és a nyúl versenyt fut | 81 |
Bújócska | 82 |
A természet változásai májusban | 83 |
Májusi fülemüle | 84 |
A virágok panasza | 85 |
Vár és forrás | 86 |
Megjárta Jancsi | 87 |
Az én anyukám | 88 |
Buba éneke | 89 |
Lenka | 90 |
Hogyan játsszunk? | 91 |
Méhecskék | 92 |
A természet változásai júniusban | 93 |
Arany Lacinak | 94 |
A lusta fiú meg a cinege | 95 |
A világ vándora | 97 |
A kecskebékák királya | 98 |
Öregapó madarai | 99 |
Két nyári mondóka | 101 |
Mit ugrálsz, Hideg? | 102 |
Hidasmester | 103 |
A kiadvány bevezetője
Kedves Diákok! Ebben a tanévben folytatjuk a mesék, történetek és versek pontos megértésének gyakorlását. A munkafüzet ehhez nyújt nekünk segítséget. Egyre jobban megértjük majd, hogy mi a különbség a prózai szövegek és a versek feldolgozása között. Az első feladatokkal mindig a beszédünket, kiejtésünket, beszédtempónkat, hangsúlyunkat és az olvasási technikánkat javíthatjuk. Ezek után változatosan gyakoroljuk a szövegfeldolgozás menetét. Válaszolunk kérdésekre, kiegészítünk mondatokat, hibákat javítunk. Megszokjuk, hogy biztonsággal tájékozódjunk a szövegekben, pontosan idézzünk mondatokat. Sok olyan feladattal is találkozunk, amelyek további gondolkodásra késztetnek. A gyakorlatsorok zárásaként saját szavainkkal elmondjuk a történetek lényegét. Így könnyebben megy majd a többi tantárgy tanulása is. |
|