Sorozatunk elsősorban a Fenntarthatósági témahétre szervezett programokhoz nyújt kidolgozott, “kulcsrakész” ötleteket, projekteket.
A projektek között találhatók hosszabb-rövidebb lélegzetvételűek, de a témák akár külön-külön is megvalósíthatók, feldolgozhatók.
A kiadványok egyedi kódot tartalmaznak, amellyel a diákok és a pedagógusok hozzáférhetnek az extra digitális tartalmakhoz. A projektekhez kapcsolódó digitális leckék (mikrotananyagok) olyan tanórákon és a projekt-foglalkozásokon is használható, látványos, vetíthető óravázlatok, amelyeket a diákok otthon is megnézhetnek bármilyen okoseszköz (telefon, tablet) használatával is.
A felső tagozatosoknak szóló kiadványban az idő köré szerveződnek a projektek. A feladatok arra buzdítanak, hogy a diákok tudatosítsák, hogy mire mennyi idő van, illetve hasonlítsák össze a múlt értékeit a jelen és a jövő várható változásaival. A kiadványokhoz kapcsolódik 10 oktatási videó, 12 digitális lecke, valamint 4 db 3D-jelenet.
A szerző, Iván Zsuzsanna, több, mint 30 éve foglalkozik környezeti neveléssel. 20 évig az Algyői Fehér Ignác Általános Iskola igazgatója volt. Szakmai vezetése alatt kapta meg az iskola az Ökoiskola, majd az Örökös Ökoiskola címet. Részt vett a magyarországi ökoiskola hálózat kialakításában, az ökoiskola kritériumrendszer kidolgozásában. Környezeti nevelési szakértőként, országos mentorként sok iskolának segített a „zöldülésben”, ökoiskolává válásban. Megszervezte és koordinálta a Dél-alföldi ökoiskolák regionális hálózatát. Több hazai és nemzetközi oktatás-kutatási programban vett részt. A dél-alföldi régióban szervezésével alakult meg a régiós diákparlament, jöttek létre régiós ökoiskola diáktalálkozók, vetélkedők. Több zöld civil szervezetnek volt alapító, majd vezetőségi tagja. A Magyar Környezeti Nevelési Egyesülettől „magas szintű, minta-értékű környezeti nevelői tevékenységéért” Puli-díjat kapott. Az EMMI Elismerő Oklevelét a „Tudatos, elkötelezett, élenjáró környezeti nevelői, ökoiskolai tevékenysége elismeréséért” adta át, 2018-ban. |