Difer eszközök

DIFER - A gondolkodás fejlesztése MAPPA Kézikönyv + tesztlapok + a tesztfelvétel eszközei. A programmal a gyermekek fejlődésbeli megkésettsége jelentős mértékben csökkenthető, a sikeres iskolakezdés, iskolai tanulás feltételei megteremthetők MS-9335
MS-9335

Kézikönyv és mérőeszközök

iskolai előkészítő és 1-2. évfolyam, 2. kiadás (2021. 09. 14.)
Mozaik Kiadó
méret: 214x304 mm
8 380 Ft
Kosárba
A szerzőkről >>

A MAPPA a következő eszközöket tartalmazza:

  • Módszertani kézikönyv 131 fejlesztőjáték-leírással
  • Tesztlap az elemi rendszerező képesség méréséhez
  • Tesztlap az elemi kombinatív képesség méréséhez
  • A tesztfelvétel eszközei (kartonból kinyomható formák)
  • Fejlődési mutató (minta)

  • Az új gondolkodásfejlesztő DIFER eszközökről BŐVEBB INFORMÁCIÓ ITT TALÁLHATÓ


    A kézikönyvben leírt fejlesztő játékok és feladatok elvégzését nagyban segítheti a gondolkodásfejlesztő Kártyagyűjtemény.

    Kapcsolódó kiadványok
    DIFER - Kártyagyűjtemény a gondolkodás fejlesztéséhez - 750 db kivágható kártya + 2 memóriajáték-kártyacsomag ajándékba. A kártyagyűjtemény a kézikönyvben leírt fejlesztőjátékok elvégzését nagyban segíti MS-9337
    Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer - A mappa és a kézikönyv 2016-ban megújult külsővel jelent meg. Jelentős változás csak a Fejlődési mutatóban történt. MS-9321
    DIFER - Fejlődési mutató (bővített) - A kiadvány két új értékelőtáblázattal bővült, a rendszerező képesség és az elemi kombinatív képesség fejlődésének rögzítéséhez MS-9322
    DIFER - A számolás fejlesztése 4-8 éves életkorban - Kézikönyv szülőknek, óvodapedagógusoknak, tanítóknak. A kiadvány 116 játéka otthon, az óvodában és az iskolában egyaránt alkalmazható MS-9334
    Mintaoldalak
    Tartalomjegyzék
    Bevezető9
    Köszönetnyilvánítás10
    Elméleti háttér12
    Fejleszthető a gondolkodás?12
    Elemi rendszerező képesség13
    Elemi kombinatív képesség15
    Honnan induljunk?17
    A rendszerező képesség mérése17
    A kombinatív képesség mérése19
    Ki végezze a mérést?22
    Az elemi gondolkodási képességek fejlődése24
    A rendszerező képesség fejlődése24
    A kombinatív képesség fejlődése27
    A fejlettségbeli különbségek lehetséges okai31
    A fejlesztő programok eredményessége34
    A rendszerező képesség fejlesztése34
    A kombinatív képesség fejlesztése35
    Javaslatok a gondolkodási képességek fejlesztéséhez36
    Játékgyűjtemény40
    Elemi rendszerező képesség44
    1. Felismerés44
    1. Párkereső44
    2. Készülődés az udvarra44
    3. Külső tulajdonságaim45
    4. Színcápa45
    5. Mondóka színekkel46
    6. Házikó (K)46
    7. Varázskígyó (K)47
    8. Hol a párom?48
    9. Találd ki!48
    10. Téli párkereső48
    11. Kavicsos párkereső49
    12. Plüssállatok49
    13. Gyöngyök50
    14. Gombolós51
    15. Mi van a zsákban?51
    16. Keresd a teremben!52
    17. Közlekedj!52
    18. Madárlesen (K)53
    19. Állatsoroló (K)53
    20. Hazatérnek az állatok54
    21. Virágoskert (K)54
    2. Szelektálás és szortírozás55
    22. Gyümölcsvásár (K)55
    23. Ruhaválogató (K)56
    24. Bőrönd57
    25. Színes ceruzák58
    26. Gombválogatás58
    27. Kalózok kincse (K)59
    28. Ropogtatós59
    29. Cukrászinas60
    30. Szalvéták61
    31. Vidám-szomorú (K)61
    32. Arcfelismerő62
    33. Horgászverseny (K)62
    34. Őszi levélkupac63
    35. Virágszedés (K)64
    36. Közlekedési eszközök (K)65
    37. Fényképésznél65
    38. Autók a garázsban66
    39. Szelektív hulladékgyűjtés67
    40. Milyen állat? (K)67
    41. Melyik zsákba való? (K)68
    42. Kockaválogatás69
    43. Termések69
    44. Hova szállítsuk?70
    45. Hamupipőke70
    46. Ebédhez terítünk71
    47. Óvodai jelek71
    48. Könyvtárban71
    49. Mesekártya (K)72
    50. Foglalkozások (K)73
    3. Sorképzés74
    51. Számold meg! (K)74
    52. Ki a magasabb?74
    53. Vonatozás75
    54. Építőkockák75
    55. Gyöngyfűzés75
    56. Ruhadarabok76
    57. Detektív76
    58. Varázspálcák77
    59. Gyümölcsöskert (K)77
    60. Mi történt a mesében? (K)78
    61. Napirendem (K)78
    62. Hóember (K)79
    63. Fogmosás (K)79
    64. Az ember életszakaszai (K)79
    65. Évszakok (K)80
    66. A fa élete (K)80
    Elemi kombinatív képesség81
    4. Ismétlés nélküli variálás81
    67. Bohóc81
    68. Torony81
    69. Fodrásznál82
    70. Szőnyegtervezés83
    71. Garázs84
    72. Terítés84
    73. Szánkózás (K)85
    74. Pillangók az esőben85
    75. Esernyők86
    5. Ismétléses variálás87
    76. Vonatozó macik (K)87
    77. Kamion87
    78. A kis divattervező88
    79. Fülbevaló89
    80. Tojásfestés89
    81. Építkezés90
    82. Zászlók90
    83. Fűzőcske91
    6. Ismétlés nélküli kombinálás92
    84. Ceruzák92
    85. Finomfőzelék92
    86. Színes sálak93
    87. Mérleghinta93
    88. Mikulás (K)93
    89. Foci94
    90. Saláta94
    91. Vitorlázás (K)95
    92. Karácsonyi készülődés95
    7. Ismétléses kombinálás97
    93. Virágcsokor (K)97
    94. Szülinapi torta97
    95. Fészekrakó98
    96. Pékségben99
    97. A nagy ho-ho… horgász (K)99
    98. Hűsítő100
    99. Dominó101
    100. Húsvéti nyulak (K)101
    101. Pillangók a virágoskertben102
    102. Békák a tóban103
    103. Léggömbök103
    104. Vendégvárás104
    105. Baromfiudvar (K)105
    106. Pizzéria105
    8. Ismétlés nélküli permutálás107
    107. Székfoglaló107
    108. Görkorcsolyaverseny107
    109. Versenyfutás108
    110. Karkötők108
    111. Hídon109
    112. Fotózás109
    113. Ruhateregetés110
    114. Adj a süninek almát! (K)110
    115. A három pillangó111
    9. Ismétléses permutálás112
    116. Parkoló autók112
    117. Kirándulás112
    118. Ajándék113
    119. Tehervonat (K)114
    120. Virágültetés114
    121. Utazás (K)115
    122. Állatkert (K)115
    123. KRESZ-táblák116
    10. Vegyes kombinatív játékok117
    124. Babzsákok117
    125. Motorozás117
    126. Ruhadíszítés119
    127. Halak az akváriumban (K)119
    128. Húsvéti tojások (K)120
    129. Reggeli121
    130. Eszterlánc122
    131. Vasút (K)123
    Foglalkozás- és projekttervek126
    Foglalkozástervek a játékokhoz126
    I. Foglalkozási terv127
    II. Foglalkozási terv131
    III. Foglalkozási terv134
    IV. Foglalkozási terv138
    Projekttervek142
    I. Nagytakarítás142
    II. Advent145
    Mesék149
    Grimm: Hamupipőke149
    Grimm: A muzsikusok153
    Benedek Elek: Furulyás Palkó156
    Gáspár János: Három pillangó158
    Irodalomjegyzék159
    A kiadvány bevezetője
    A gondolkodási képességek fejlesztésével már kora gyermekkorban érdemes foglalkozni, ezzel biztosíthatjuk a megfelelő alapokat a tanuláshoz. A pedagógiai kísérletek tapasztalatai azt mutatják, hogy óvodás- és kisiskoláskorban látványos eredményeket lehet elérni a rendszerező és a kombinatív képességek fejlesztése terén. A gyermekek fejlődésbeli megkésettsége jelentős mértékben csökkenthető, a sikeres iskolakezdés, iskolai tanulás feltételei megteremthetők. A tanulás akkor a leghatékonyabb, ha a fejlesztőtevékenység egyben örömforrás is. A kézikönyvben található játékgyűjtemény száznál is több feladata kiváló lehetőséget nyújt a gyermekek motiválására és fejlesztésére. A játékok a differenciálást is lehetővé teszik, mivel különböző nehézségi szinteken is megoldhatók. A mappában található tesztek illeszkednek a DIFER programcsomag tesztrendszerébe, a mérések eredményeit a pedagógusok a Fejlődési mutató füzetben rögzíthetik.

    A mappa két tesztet tartalmaz a 4-8 éves gyermekek gondolkodási képességének a felmérésére. Helyet kapnak benne azok az eszközök is, amelyek a tesztfelvételhez szükségesek. A tesztlapokon és a mellékelt könyvben megtalálhatók a tesztfelvételhez szükséges pontos magyarázatok. A mérés előtt ezeket az instrukciókat és a könyvben szereplő leírást szükséges alaposan tanulmányozni. A felmérés során a Fejlődési mutatóban kell rögzíteni a gyermek válaszait. A mappa a füzet egy kitöltött példányát tartalmazza, mely mintául szolgál a gyermekek vizsgálati adatainak rögzítéséhez. A méréshez szükséges Fejlődési mutatót külön lehet megvásárolni. A kézikönyvben az elméleti ismereteket tartalmazó fejezet mellett található egy játékgyűjtemény. A játékok elsősorban a rendszerező és a kombinatív készségek fejlesztését segítik, de összekapcsolhatók más területekkel is, például a matematikai és a társas készségekkel. Számos játékrészben direkt módon megjelenik a számolási készség fejlesztése. A 131 játék mindegyikének több szintje van, így lehet kiválasztani a gyermek életkorához, fejlődéséhez leginkább illeszkedő, optimális kihívást jelentő, megfelelő nehézségű játékot. A nehézségi szint megválasztásához a tesztekkel végzett mérések eredményei adnak segítséget: megmutatják, hogy melyek azok az összetevők, amelyeket már elsajátított a gyermek, és melyek szorulnak még fejlesztésre.