DIFER FEJLŐDÉSVIZSGÁLÓ RENDSZER
Az iskolai munkában nélkülözhetetlen készségek megalapozásához indítottuk útjára a DIFER fejlesztőfüzetek sorozatot. A füzetek az iskolába készülő vagy az iskolát kezdő kisgyermekek különböző részképességeinek egyéni fejlesztéséhez szükséges feladatsorokat tartalmaznak.
A DIFER programcsomag tartalmaz: tesztrendszert, egyéni fejlődési mutatót, kézikönyvet, valamennyi fejlesztendő alapkomponensről egy-egy módszertani segédletet, valamint a tanulók egyéni és kooperatív cselekvő tanulását lehetővé tevő segédanyagokat.
DIFER - FEJLESZTŐ FÜZETEK
 | MS-9329V |
|
0-2. évfolyam, 2. kiadás (2019. 06. 24.)
kód: MS-9329V
ára: 690 Ft
méret: C5, 32 oldal
tanterv: NAT 2012
OM engedélyszám: TKV/2017-29/2017
Kosárba 
 Kapcsolódó kiadványok
|
 |
interaktív táblára
CLASSROOM Digitális változat elérhető
|
 |
web-tankönyv
HOME Digitális változat elérhető |
|
A tankönyvjegyzékről is rendelhető. A megfelelő írásmozgás-koordináció a sikeres írástanulás nélkülözhetetlen feltétele. A finommotorika fejlesztése segíti a gyermeket, hogy iskolai írásmunkáit megfelelően tudja elkészíteni. A szépírás, a vonalközben való tájékozódás, a szabályos betűalakítás a szem és kéz koordinált működése nélkül nem jöhet létre. Az írásfüzet feladatai segítik a gyermekek írásmozgásának és szem-kéz koordinációjának fejlődését.
A kötet szerepel a 2019/2020-as tankönyvjegyzéken. |
 | MS-9330V |
|
0-2. évfolyam, 2. kiadás (2019. 06. 24.)
kód: MS-9330V
ára: 690 Ft
méret: C5, 32 oldal
tanterv: NAT 2012
OM engedélyszám: TKV/2208-12/2017
Kosárba 
 Kapcsolódó kiadványok
|
 |
interaktív táblára
CLASSROOM Digitális változat elérhető
|
|
A tankönyvjegyzékről is rendelhető. Az elemi számolási készség elsajátítása az óvodás- és kisiskolás-kor egyik legfontosabb feladata. Ez teszi lehetővé az alapműveletek tanulását, a sikeres iskolai matematikatanulást.
A Számolás fejlesztőfüzet feladatait úgy állítottuk össze, hogy azok fejlesszék a gyermekek még kialakulatlan számfogalmát, biztosítsák a manipulatív számolás megfelelő alapozását.
A kötet szerepel a 2019/2020-as tankönyvjegyzéken. |
 | MS-9331V |
|
0-2. évfolyam, 2. kiadás (2019. 06. 24.)
kód: MS-9331V
ára: 690 Ft
méret: C5, 32 oldal
tanterv: NAT 2012
OM engedélyszám: TKV/2204-12/2017
Kosárba 
 Kapcsolódó kiadványok
|
 |
interaktív táblára
CLASSROOM Digitális változat elérhető
|
 |
web-tankönyv
HOME Digitális változat elérhető |
|
A tankönyvjegyzékről is rendelhető. A relációszókincs szavai térbeli és időbeli viszonyokat, történések, események közötti összefüggéseket fejeznek ki. A tájékozódás megtanulása, a kapcsolatok gyors felismerése lehetővé teszi a szöveg pontosabb megértését. A fejlődő beszédértés, a gyarapodó szókincs segítségével bővül a kisiskolások beszéd útján szerzett élményeinek köre. A Tájékozódás füzet feladatai a még kialakulatlan irányfogalom fejlesztését, a síkbeli tájékozódás gyakoroltatását, a tárgyak, események közötti viszonyok felismertetését, a relációszókincs bővítését segítik.
A kötet szerepel a 2019/2020-as tankönyvjegyzéken. |
 | MS-9333V |
|
0-2. évfolyam, 2. kiadás (2019. 06. 24.)
kód: MS-9333V
ára: 690 Ft
méret: C5, 48 oldal
tanterv: NAT 2012
OM engedélyszám: TKV/2016-29/2017
Kosárba 
 Kapcsolódó kiadványok
|
 |
interaktív táblára
CLASSROOM Digitális változat elérhető
|
 |
web-tankönyv
HOME Digitális változat elérhető |
|
A tankönyvjegyzékről is rendelhető. A biztos betűfelismerés a sikeres olvasástanulás nélkülözhetetlen alapfeltétele. A füzet a helyes betűalakok rögzítését, felismerését az olvasástanuláshoz szükséges részképességek fejlesztésével egyidejűleg segíti. Az érdekes, a gyerekek által kedvelt feladatok az örömmel végzett munka élményét nyújtják a tanulók számára.
A kötet szerepel a 2019/2020-as tankönyvjegyzéken. |
DIFER - ALAPCSOMAG
 | MS-9335 |
|
Kézikönyv és mérőeszközök
0-2. évfolyam, 1. kiadás (2017. 12. 13.)
kód: MS-9335
ára: 5 480 Ft
méret: A4,
Kosárba 
 Kapcsolódó kiadványok
|
|
A szerzőkről >>
A MAPPA a következő eszközöket tartalmazza:
Módszertani kézikönyv 131 fejlesztőjáték-leírással
Tesztlap az elemi rendszerező képesség méréséhez
Tesztlap az elemi kombinatív képesség méréséhez
A tesztfelvétel eszközei (kartonból kinyomható formák)
Fejlődési mutató (minta)
Az új gondolkodásfejlesztő DIFER eszközökről BŐVEBB INFORMÁCIÓ ITT TALÁLHATÓ
A kézikönyvben leírt fejlesztő játékok és feladatok elvégzését nagyban segítheti a gondolkodásfejlesztő Kártyagyűjtemény. |
 | MS-9337 |
|
750 db kivágható kártya
0-2. évfolyam, 1. kiadás (2017. 12. 15.)
kód: MS-9337
ára: 9 880 Ft
méret: B4, 700 oldal
Kosárba 
 Kapcsolódó kiadványok
|
|
 | MS-9321 |
|
Tesztrendszer, Kézikönyv, fejlődési mutató
10. kiadás (2018. 09. 13.)
kód: MS-9321
ára: 5 480 Ft
méret: A4,
Kosárba 
 Kapcsolódó kiadványok
|
|
A mappa 2016-os kiadása megújult arculattal jelent meg. A mappában levő kézikönyv új borítót kapott, de a tartalma változatlan maradt, a tesztlapokon pedig csak minimális hibajavítást végeztünk.
Jelentősebb változás a Fejlődési mutatóban történt. A füzet néhány apró javítás mellett két új értékelőtáblázattal bővült: A rendszerező képesség fejlődése és Az elemi kombinatív képesség fejlődése, melyekhez a kézikönyv, a tesztlapok, valamint a tesztkártya-melléklet külön kiadványban jelennek meg.
A programcsomag tartalma:- 1 db mappa használati útmutatóval;- 10 db fóliázott színes tesztlap a hétféle alapkészség fejlődésének vizsgálatához;- 1 db rövid difer tesztlap a fejlettség és az iskolaérettség gyors és megbízható mérésére;- 1 db írólap (minta) az írásmozgás-koordináció vizsgálatához;- 1 db "Fejlődési mutató" füzet (minta), aminek évenkénti kitöltésével végigkövethetőek a gyermek fejlődési folyamatai a 4.-től a 8. életév végéig;- 1 db kézikönyv, amely segíti az alkalmazást az országos helyzetkép diagnózisának bemutatásával és a fejlesztés lehetőségeinek, tennivalóinak ismertetésével. |
 | MS-9322 |
|
0-2. évfolyam, 14. kiadás (2018. 11. 16.)
kód: MS-9322
ára: 270 Ft
méret: A5, 12 oldal
Kosárba 
 Kapcsolódó kiadványok
|
|
A Fejlődési mutató bővített kiadása 2016-ban kisebb tartalmi módosításokkal és kiegészítéssel jelent meg. A kiadvány két új adatrögzítési oldallal bővült, amelyek a rendszerező és a kombinatív képesség fejlődését mérő tesztlapokhoz kapcsolódnak. A tesztlapok és a tesztkártyák A gondolkodás fejlesztése 4-8 éves életkorban című kiadvány mellékleteként lesznek elérhetők. |
 | MS-9323 |
|
0-2. évfolyam, 9. kiadás (2019. 05. 07.)
kód: MS-9323
ára: 990 Ft
méret: A5, 100 oldal
Kosárba 
 Kapcsolódó kiadványok
|
|
 | MS-9325 |
|
Tanári kézikönyv
0-2. évfolyam, 4. kiadás (2017. 03. 03.)
kód: MS-9325
ára: 2 160 Ft
méret: B5, 64 oldal
Kosárba 
 Kapcsolódó kiadványok
|
|
A kézikönyv Fejlődést segítő játékok és gyakorlatok c. fejezetének három részét a fejlődés három szintje képezi: az írószer nélküli ujjmozgás-koordináció, mint az írószerrel (rajzoló-, festőeszközzel) működő írásmozgás-koordináció előfeltétele, valamint a betűelem-másoló készség, mint az írástanítás közvetlen előfeltétele. Ez a három szint elsajátítási sorrendet jelent abban az értelemben, hogy az előkészítő és a kezdő szinten lévő gyerekek számára az ujjmozgás-koordináció fejlődésének segítése a feladat (még nem ajánlott az írószerhasználat, legföljebb firkálásra). A haladó szintet elérő gyerekek írószeres játékokra, tevékenységekre alkalmasak, de továbbra is részt vehetnek az ujjmozgás-koordinációs játékokban. A betűelem-másoló készség fejlesztése csak a befejező és az optimális szintet elérők számára ajánlott.
Gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy a középső csoportosok körében az ujjmozgás-koordináció fejlődésének segítése a fő feladat, a nagycsoportosok körében az írószeres játékok, tevékenységek dominálhatnak. A betűelem-másoló készség fejlesztése pedig az iskola feladata, miután az osztály tanulói (legföljebb egy-két kivételtől eltekintve) az írószeres játékoknak köszönhetően eljutottak az írásmozgás-koordináció befejező (legalább 70 százalékpontos) szintjére. |
 | MS-9326 |
|
Tanári kézikönyv
0-2. évfolyam, 2. kiadás (készlethiány, utánnyomás várható)
kód: MS-9326
ára: 2 160 Ft
méret: B5, 112 oldal
Előrendelés Értesítés a megjelenésről
 Kapcsolódó kiadványok
|
|
A BESZÉDHANGHALLÁS FEJLŐDÉSÉNEK SEGÍTÉSE
A fejlesztés eredménye a beszédhangok hallási megkülönböztetése lesz, amely attól is függ, milyen életkorú a gyermek, azaz az anyanyelv elsajátításában mióta és hogyan vesz részt. Az óvodások és az iskolások hibázási jellege eltér. Lőrik József (1992) megállapítása: az óvodáskorban nem csupán gyakoribbak a beszédhangok hallási megkülönböztetésének nehézségei, hanem aki hibázik, az a beszédhangok több tulajdonságának differenciálásában is sikertelen. Az iskolai és az óvodai fejlesztés ezért más jellegű. Ugyanazon célt szolgáló gyakorlatok másképpen megvalósítható feladatot jelentenek a tanítónak, mint az óvónőnek. Az óvodában a spontán gyakorlási lehetőségek kihasználására számtalan alkalom nyílik, míg az iskolai munkában ez inkább a tanórákra korlátozódik. A fejlesztési lépések alkalmazkodnak a kétfajta szituációhoz: a hangoztatás és a felismerés – fejlesztési idejük főleg az óvodára esik – sok mozgással jár, és egész csoportos formában is megvalósítható. A fejlesztés utolsó lépése, a differenciálás kisebb csoportokban, vagy egyéni részvétellel optimális, ami jól alkalmazható az iskolai helyzetekben.
A készség fejlesztése akkor lesz eredményes, ha a gyermekek napi rendszerességgel, 5-10 perces időtartamban játszhatnak a hangokkal.
A kézikönyv használatát és a fejlesztést nagymértékben segíti az MS-9328 raktári számú Hívókép- és szókártyagyűjtemény. |
 | MS-9328 |
|
A beszédhanghallás fejlesztéséhez
0-2. évfolyam, 3. kiadás (2011. 08. 11.)
kód: MS-9328
ára: 4 800 Ft
méret: B5, 69 oldal
Kosárba 
 Kapcsolódó kiadványok
|
|
A rajzos szókártyákon a Beszédhanghallás fejlesztése 4-8 éves életkorban c. kézikönyvben található szógyűjtemény legjellemzőbb szavait illusztráltuk. Használni lehet a gyakorolt beszédhangok felismerésére, későbbiekben szógyűjtésre és a beszédhangok differenciálására. A csomagban 37 db B5-ös méretű hívókép, illetve 192 db kivágható rajzos szókártya található. A hívóképek és a szókártyák kartonpapírból készültek, a szókártyák hátulján a szavak is szerepelnek színes kiemeléssel jelölve a hangoztatandó hangot. |
 | MS-9327 |
|
Tanári kézikönyv
0-2. évfolyam, 4. kiadás (2017. 10. 24.)
kód: MS-9327
ára: 2 160 Ft
méret: B5, 72 oldal
Kosárba 
 Kapcsolódó kiadványok
|
|
A könyvben található játékok, gyakorlatok a foglalkozások és a tanórák részeként vagy egészeként is felhasználhatók. A DIFER Programcsomag részeként a szociális kompetencia olyan elemeit választottuk fejlesztésül, amelyek az óvodai és az általános iskolai szociális lét alapját képezik. Ezek közé tartozik a kapcsolatfelvétel, a társakhoz, a pedagógushoz való viszonyulás készsége, a feladatvállalás, a feladattartás készsége, valamint az elemi szintű erkölcsi érzék. |
 | MS-9334 |
|
Tanári kézikönyv
0-2. évfolyam, 2. kiadás (2017. 10. 24.)
kód: MS-9334
ára: 2 780 Ft
méret: B5, 136 oldal
Kosárba 
 Kapcsolódó kiadványok
|
 |
interaktív táblára
CLASSROOM Digitális változat elérhető
|
|
Mit tehetünk, hogy gyermekeink az iskolában könnyen és örömmel tanuljanak? A siker titka a kezdetekben rejlik, a kisgyermekkorban lerakott biztos alapok teszik lehetővé a későbbi eredményes tanulást. Ez a könyv ezt a célt szolgálja: a matematika játékos tanulásához nyújt segítséget 4–8 éves kor között.
A kiadvány 116 játéka otthon, az óvodában és az iskolában egyaránt alkalmazható.
„A gyermekek iránt érzett őszinte tisztelettel ajánlom a kötetet mindazoknak, akik felelősséget éreznek a felnövekvő nemzedékekért. Kollégáim mellett haszonnal forgathatják a könyvet a szülők is, hozzájárulva ezzel gyermekük kudarcmentes iskolakezdéséhez.” (Hajduné Holló Katalin, óvodavezető)
„Számos ötletet találunk a könyvben olyan játékokra, melyek a cselekvésre épülő konkrét tapasztalatszerzést biztosítják. Ezek, a matematikai készségek mellett, hatással vannak a mozgás, a figyelem, az emlékezet, a kitartás, a türelem és a kommunikáció fejlődésére is.” (Árvainé Libor Ildikó, tanító)
„Nincs nagyobb öröm annál, amikor egy nehezen számoló gyermek vidáman dolgozik az órán, majd óra végén mosolyogva azt mondja: Én szeretem a matekot! Számomra ez a legnagyobb kihívás. Ennek eléréséhez ilyen játékokra van szükségünk.” (Köböl Erika, gyógypedagógus)
„Kézikönyv? Tankönyv? Játékgyűjtemény? Mindhárom szerepben ideális! Tanító- és óvodapedagógus képzésben és továbbképzésben egyaránt hiánypótló kötet. S talán a legfontosabb: a könyv olvasója átéli, hogy a matematika szerethető!” (Dr. Hercz Mária, főiskolai docens) |
 | MS-9332 |
|
Tanári kézikönyv - Az anyanyelv, a gondolkodás fejlődésének segítése mesékkel 4-8 éves életkorban
0-2. évfolyam, 3. kiadás (2017. 11. 29.)
kód: MS-9332
ára: 3 980 Ft
méret: B5, 216 oldal
Kosárba 
 Kapcsolódó kiadványok
|
 |
interaktív táblára
CLASSROOM Digitális változat elérhető
|
|
A DIFER programcsomag mesés kötete a rendszeres mesélésben, beszélgetésben rejlő lehetőségek használatához kínál eszközöket és módszereket a 4–8 éves gyermekek szociális, anyanyelvi, gondolkodásbeli fejlődésének eredményesebb segítése érdekében.
A kutatások szerint a felnövekvő generációk jövőjét, sorsát az iskolába lépők szélsőséges fejlődési fáziskülönbségei határozzák meg. Ezt a különbséget van esélyünk – szülőknek és pedagógusoknak egyaránt – csökkenteni e könyv rendszeres használatával. |
|